Avatar billede flemminghjort Nybegynder
14. november 2002 - 21:34 Der er 7 kommentarer

Capture fra VHS bånd

Jeg har et Asus AGP-V3800USGRAM skærmkort med en analog indgang (via Svideo-stik). Jeg forsøger at capture fra et VHS-bånd men i Studio 8 får jeg kun Capture Error.
I Windows Mediaplayer kan jeg godt capture, men ved afspilning af filen er der en bred hvid bjælke midt i billedet. Er der nogen gode råd?
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. november 2002 - 08:50 #1
Hvis det er et købt bånd er det sandsynligvis beskyttet med Macrovision-beskyttelsen der gør det næsten umuligt at få en god kopi.

Har du prøvet at Capture med VirtualDub? Jeg ved ikke om det hjælper, men det er da et forsøg værd! ;)
Avatar billede flemminghjort Nybegynder
15. november 2002 - 10:58 #2
Det er egne optagelser og jeg har også prøvet med VirtualDub, men med samme resultat. Jeg må vist anskaffe mig et nyt grafikkort.

Tak for besvarelsen.
Avatar billede videoguy Nybegynder
15. november 2002 - 17:49 #3
Eller måske et kort til formålet. Selvom det virker smart at der er mulighed i grafikkortet, er det bedste et grapperkort, som fx dem hos Pinnacle. Skal dog nævne at der visse kort, som har problemer med Win 2000 /XP, på bestemte systemkonfigurationer.

Kik selv lidt på www.pinnaclesys.com
Avatar billede leblodia Nybegynder
15. november 2002 - 18:34 #4
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge til noget men på ASUS tyske ftp server ligger der nogle Capture Mini Driver, kig her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/V9xx0/
Avatar billede bentn Nybegynder
16. november 2002 - 22:41 #5
Har hørt at,freeVCR skulle være nemt at bruge.
http://www.mpegx.com/video.asp?dcat=VideoCapturer&detail=378
Avatar billede flemminghjort Nybegynder
17. november 2002 - 16:10 #6
Hej netn
Tak for tippet. Har du nogen erfaring med programmet? Jeg afprøver det p.t. men kan ikke få lov at køre det, da det påstår, at kortet allerede er i brug af et andet redigeringsprogram. Jeg har afkoblet Pinnacle Studio 8 og Movie Maker, som jeg kan tænke mig spærrer, men intet hjælper.
Avatar billede flemminghjort Nybegynder
17. november 2002 - 18:31 #7
Så lykkedes det at få freevcr til at capture, men desværre med samme resultat - hvid blok.
Konklusion: nyt kort

Tak for samtlige reaktioner