Avatar billede lun Nybegynder
14. november 2002 - 20:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

små gule spørgsmålstegn

Når jeg kopierer tekst fra Word ind i FP2000 kommer der mellem afsnittene små gule spørgsmålstegn. Dem fjerner jeg så manuelt, og det tager laaang tid. Den tilhørende htmlkode ser således ud:

</o:p>

Hvad er det og hvordan undgårjeg det?
Avatar billede Jman Praktikant
14. november 2002 - 21:00 #1
du kan ikke umiddelbart undgå det - det er microsoft Words "html-kode", der ikke er korrekt - Hvis du skal slippe uden om det kan du kopiere teksten fra word over i en notepad og derefter kopiere det over i Frontpage - Så får du hentet rå tekst ind !
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2002 - 21:21 #2
Så vidt jeg ved kan du søge og erstatte i frontpage. Erstat </o:p> med ingenting så er den klaret hurtigt og let
Avatar billede faellesnet Nybegynder
14. november 2002 - 21:27 #3
Har du prøvet at bruge Notepad som mellemled - altså først kopiere ind i Notepad, derefter kopiere over i FP2000. Det fjerner i alt fald en del kode, da Notepad kun behandler råteksten.
Avatar billede faellesnet Nybegynder
14. november 2002 - 21:29 #4
ups - sorry superior - jeg havde ikke læst dit indlæg ordentligt. Jeg bakker op om din løsning i stedet for :)
Avatar billede lun Nybegynder
14. november 2002 - 22:19 #5
bufferzone: det virker kun hvis jeg indsætter et tegn, og ikke med ingenting eller mellemrum.

Superior: ja, det er nok den eneste løsning. Tak for hjælpen.
Avatar billede faellesnet Nybegynder
14. november 2002 - 22:39 #6
lun>>jeg kom lige i tanke om funktionen i Frontpage under "rediger":
indsæt speciel/håndter som html
måske virker det med koden fra word og ville være noget nemmere for dig.