Avatar billede club-p Nybegynder
14. november 2002 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker menu ikke

jeg spurgte efter om der var en der havde en en menu og jeg fik denne http://www.peterelkjaer.dk/exp/skiftklasse.html

den ville jeg så gerne havde så jeg kopiret kildekoden men da jeg så ville se den kildekode som jeg lige havde taget så den sådan ud :
http://www.club-p.dk/menu.asp

hvorfor det og hvad har jeg gjort galt
Avatar billede lequet Nybegynder
14. november 2002 - 20:19 #1
Hvis du kigger nogenlunde øverst i koden kan du finde denne linie

<link rel="stylesheet" href="css/tmenu.css" type="text/css">

Kort sagt : Du mangler vist filen css/tmenu.css

Kan nok findes her :

http://www.peterelkjaer.dk/exp/css/tmenu.css
Avatar billede club-p Nybegynder
14. november 2002 - 20:26 #2
men hvad gør jeg så når jeg har hentet den

vil du ikke skære det ud i pap er ikke så god til css

du skal nok får flerer point for det
Avatar billede lequet Nybegynder
14. november 2002 - 20:38 #3
Du henter filen, og gemmer den sammen med din .html fil (samme sted) og så laver du den førnævnte kode om til dette

<link rel="stylesheet" href="tmenu.css" type="text/css">

Det er alt du skal gøre. Du kan placere .css filen lige hvor du vil, bare husk at rette det i førnævnte kode, så den ved hvor den skal finde filen.

Hvis du så vil ændre i udseendet af menuen foregår det meste i .css filen, og 99% af koden skulle du kunne forstå uden at kende til CSS, ellers kan du jo sætte dig lidt ind i det grundlæggende bag CSS på www.html.dk/tutorials/css/
Avatar billede club-p Nybegynder
14. november 2002 - 20:44 #4
tak her er de
Avatar billede lequet Nybegynder
14. november 2002 - 20:45 #5
Så lidt :)