Avatar billede henne Nybegynder
14. november 2002 - 09:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup af Exchange Server?

Hej,
Jeg havde lige et par spørgsmål, for at sikre mig at jeg får taget backup af al det jeg skal, så jeg ikke mangler noget hvis uheldet er ude!
Jeg bruger Backup Exec 8.6 til backup af mailboxe og public folders på en exchange server.
Når jeg laver et backup job har jeg under selections mulighed for at vælge alle de lokale drev selvfølgelig men også et virtuelt drev "M:" hvor der ligger foldere "MBX" og "Publicfolders". Endvidere kan jeg vælge "Microsoft Exchange Mailboxe" og "Microsoft Information Store" og til sidst "System state".
Mit spørgsmål går i virkeligheden ud på om jeg behøver at tage backup af "M:\MBX" eller om jeg får det hele med ved at vælge "Microsoft Exchange Mailboxe"?
Eller hvad gør du ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2002 - 09:27 #1
Jeg ville gøre to ting. Tage backup at alt (også M:\MBX) og sidst men bestemt ikke midst vigtigt, afprøve om min backup virker!!!

Som jeg ser det, så skal din backup konfigureres en gang og så køre den, det lidt du måtte spare ved at undlade backuppen af mbx, kan let vise sig dyrt sparet. Lad vær!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. november 2002 - 09:28 #2
Har du Exchange agenten for Backup Exec installeret?

I så fald bør du backuppe både drevet samt "Microsoft Exchange Mailboxes".

Du kan dog godt nøjes med at backuppe dine drev + system state, hvis målet alene er at kunne reatablere servere som de så ud da sidste backup blev taget. Fordelen ved også at tage backup af "Microsoft Exchange Mailboxes" er, at du kan restore en enkelt brugers mailboxes (eller enkelte mails). Backupper du ikke ikke "Microsoft Exchange Mailboxes", kan du kun restore alle brugeres boxe på én gang.

NanoQ
Avatar billede henne Nybegynder
14. november 2002 - 10:51 #3
Som jeg kan forstå er det en god ide at tage backup af MBX også.

Hvorfor jeg også spurgte om jeg behøvede at tage backup af MBX folderen, er fordi jeg har "access denied" til de Mailboxe der ligger under MBX. Hvordan kan jeg få adgang til dem på serveren ? Jeg er logget ind som administrator!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. november 2002 - 11:00 #4
Køb og installer en Open File option for Backup Exec.
Avatar billede henne Nybegynder
14. november 2002 - 11:18 #5
Hvilken forskel gør Open File option ? Kan jeg så tage backup af folderne under M:\MBX ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. november 2002 - 11:23 #6
Det vil jeg gå ud fra...

Men check lige først om Administrator overhovedet HAR adgang til de foldere... Hvis ikke, skal han naturligvis have det.
Avatar billede venturer Nybegynder
14. november 2002 - 13:01 #7
Jeg vil holde på Information Store (denne inkluderer de forskellige Mailbox/Public folder databaser.
Desuden skal du have System State fra maskinen hvor Exchange er installeret OG System State fra en Domænecontrolelr (kan evt. være den samme maskine).

På den måde får du al data med samt konfigurationen.
Avatar billede clr Nybegynder
14. november 2002 - 18:16 #8
Hej Venturer..

jeg har tidligere haft precis samme problem, og spurgte her på eksperten.

kik på mit spørgsmål det bør give dig dit svar..

http://www.eksperten.dk/spm/239976
mvh

clr
Avatar billede clr Nybegynder
14. november 2002 - 18:19 #9
hov mit svar var til henne, og ikke til venturer "sorry"..
Avatar billede henne Nybegynder
15. januar 2003 - 08:23 #10
Den havde jeg vist glemt. Undskyld!!