Avatar billede fosman Nybegynder
14. november 2002 - 08:45 Der er 3 kommentarer

XP - CheckPoint SecureClient NG FP2

Jeg kan ikke få CheckPoint SecureClient NG FP2 til af køre på Windows XP proff (Windows 2000 intet problem)
SecureRemote blev installeret på en "clean" installation.
Der kommer to "fejl"
1 - installationen går fint men PC'en får ikke "hul" igennem
2 - installationen går også fint - men SecureClient kommer med en fejl under genstart....!!!!

Som sagt : på Windows 2000 intet problem ?!?!?
(NG FP2 er til 2000 / XP)

Nogle bud ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2002 - 09:04 #1
Intet bud, men et råd. Da XP er nyt vil der også være flere huller i dette styresystem end i 2000. Samtidig har MS faktisk rettet mange af hullerne i 2000, jeg vil derfor anbefale dig at køre din checkpoint Secureclient oven på en 2000 der er patchet fuldt op. Det giver bedst sikkerhed
Avatar billede jxhello Nybegynder
14. november 2002 - 13:55 #2
1) Du har ikke "slået" XP-Firewall til vel ?

2) Er dette fordi at SecureRemote starter automatisk ? Dette kan du slå fra !
Avatar billede fosman Nybegynder
15. november 2002 - 08:21 #3
- XP firewall funktionalitet er ikke slået til.
- Hvordan "stopper" man den - jeg har prøvet at sætte servicen til "manuel" men så man den slet ikke startes bagefter !