Avatar billede zipip Praktikant
13. november 2002 - 15:22 Der er 9 kommentarer

ISA som DHCP klient til TDC

Jeg har en W2K server med ISA sat op som DHCP klient på en TDC Bredbånd. Fast IP adresse.
Når maskinen genstartes får jeg tildelt denne adresse men når den skal fornys automatisk droppes ip nummeret og maskinen tildeles en Privat IP af W2K.
Jeg har konfigureret og enablet DHCP filteret. Jeg har også prøvet at ombytte portnumrene til DHCP udeb held.
Nogen gode ideer??
Avatar billede knightmare Nybegynder
13. november 2002 - 17:36 #1
Jeg går ud fra, at du benytter Router som DHCP-Server, og det er din Router der har den faste IP-adresse på WAN-siden, så..... - konfigurer din Router til at tildele et fast Privat IP-nummer til serveren eller tildel dit(dine) netværkskort på serveren faste IP adresser.

Knightmare
Avatar billede zipip Praktikant
13. november 2002 - 19:42 #2
Jeg har desværre en TDC bedbånd uden router. I min ende fungerer computeren som en client til den DHCP server TDC administrerer. Jeg har ganske enkelt fået et reserveret IP nummer i deres DHCP tabel.
Derfor skal min W2K ISA server virke som klient og det vil den ikke.

Nogen ideer??

Evt. indsættelse af andet udstyr før ISA ??
Avatar billede knightmare Nybegynder
14. november 2002 - 01:44 #3
Er dit IP-nummer fast eller kan det ændres efter TDC for-godt-befindende?
Avatar billede zipip Praktikant
14. november 2002 - 14:36 #4
Nummeret er fast men tilhører en DHCP pulje og skal derfor genforhandles med 1 times mellemrum
Avatar billede ole.madsen Nybegynder
20. november 2002 - 22:09 #5
Hvis du har en "fast" ip fra TDC, betyder det at den skal fornyes hver time

Udfør følgende og det virker : http://www.isaserver.org/tutorials/How_To_Enable_DHCP_Client_IP_Packet_Filter.html

ellers skriv igen
Avatar billede zipip Praktikant
21. november 2002 - 08:59 #6
Jeg har prøvet fremgangsmåden og det virker stadig ikke. Jeg har også prøvet forskellige kombinationer af portnumre uden held.
Avatar billede ole.madsen Nybegynder
25. november 2002 - 21:54 #7
Hvilken opkobling har du ?? (pro@ccess, bredbånd, fast ip eller ??)
Avatar billede zipip Praktikant
26. november 2002 - 09:08 #8
Jeg har en bredbånd med fast IP.
Avatar billede zipip Praktikant
27. november 2002 - 22:28 #9
Nu har jeg løst problemet som følger:
SP1 er installeret og en hotfix iflg. MS Knowledge 326116 er applied.
Nu fungerer det som ønsket.