Avatar billede viper2 Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 Der er 4 kommentarer

Reservering af underliggende styklister

Er det muligt at reserverer en vare med stykliste incl. underliggende varer automatisk, når en ordre oprettes. Dvs. at varerne automatisk reserveres på
lageret ved en ordre...

Jeg kan godt f den til automatisk at reservere varen som tastes ind i ordren. Men den reservere ikke automatisk ned i systemet.

Jeg har fundet ovennævnte på partnerguiden, men svaret er:
Henvist til Anny Reitz bog s. 230 - 232..

Så er problemet, at jeg ikke lige har ovennævnte bog. Er der nogle der kan hjælpe ???

VH Scoope1
Avatar billede j112 Nybegynder
13. november 2002 - 09:54 #1
Hvis du bruger Manufacturing, og laver salgsorderplanlægning i forbindelse med oprettelsen af salgsordren burde det kunne lade sig gøre.

Hvis du har flere  niveauer i styklisten, så kan du køre efter disponeringsmetoden fremstil-til-order og du vil få alt med på den 1. p-order.

Men løsningen vil blive meget administrativt tung, og megen lidt flexibel
Avatar billede viper2 Nybegynder
13. november 2002 - 11:07 #2
Det er nok ikke lige der det er galt. Jeg har nogle salgsvarenumre som er en stykliste som består af et produktionsvarenummer. Dette nummer er også en stykliste, som består af en masse varer.
Når jeg så taster 1 stk. salgsvarenummer ind i min ordre, bliver der reserveret 1 stk salgsvarenummer. Jeg vil så gerne have den til også at reservere produktionsvarenummer, da et produktionsvarenummer kan indgå i flere salgsvarenumre. Der ved kan man i produktionen få et nemt overblik over hvor mange ordre man har inde på disse produktionsvarenumre.

Ja det var en lang indviklet smøre, håber I forstår hvad jeg mener....

VH Scoope1
Avatar billede flexdata Nybegynder
09. april 2003 - 11:14 #3
Har du fået problemet løst ?
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 15:02 #4
Lukketid?