Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
13. november 2002 - 00:32 Der er 7 kommentarer

Sende koder til en Labelprinter

Hvordan sender man kontrol koder til en labelprinter
Jeg skal have skrevet labels ud fra de varer der ligger i en varekladde og skal have sendt nogle kontrol koder til printeren. Jeg bruger Navision Attain 3.0.1B
Avatar billede j112 Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 #1
Er er 3 muligheder:
a: Forsøg at få en printerdriver til din printer derlader værdier under ascii 32 (jeg lover dig at det ikke er let)

2: Skriv til en text fil først og kopier denne til printeren, så kan "alt" sendes, dette kan dog give lidt udfordring ved lokalprint over Citrix/Terminalserver.

3: Skift printeren ud med en som ikke kræver styrekoder, men en hvor at kan styre via alm. tekstkommandoer, dvt at du kan styre den fra notepad eller word med valg af fonte m.m. er ofte den billigste løsning.

Held og lykke med det.
Avatar billede j112 Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 #2
Do var ment som et svar :-)
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
13. november 2002 - 12:04 #3
Det jeg efterlyser er KOMANDOEN i Navision til at sende direkte til en printer
det er ikke noget problem med at styre den fra andre programmer, jeg skal sende en kommando der ser såddan ud (^Cx) hvor x = antal kopier af de labels jeg skriver ud.
Avatar billede j112 Nybegynder
13. november 2002 - 12:15 #4
Du laver en det antal CHAR variabler du har brug for, og tildeler disse, 27,52,02 osv...

Her er det så at du kan få problemmer med printerdrivere som ikke sender karakterer under 32 igennem Windows
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
15. november 2002 - 01:58 #5
Til j112 Jeg har 2 X 200 points til dig hvis du vil vise et eksempel da jeg ikke kan få det til at virke, printer driveren har ikke problemer med at modtage koderne i alle andre windows programmer. Uanset hvad jeg gør viser den koderne på udskriften.
Jeg har også prøvet at lave en odbc adgang via et label program som er med printeren men den fejler også, men det er med ISAM fejl.
Avatar billede lasernet Nybegynder
08. april 2003 - 15:02 #6
Hvilken Label printer er der tale om ? - Vi har lavet et hav af integrationer til Label printere, mest til Zebra og Eltron, så måske vi kan hjælpe.?
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
10. april 2003 - 22:59 #7
Det er en EZ4-TTP købt hos ADCOM Data. Jeg har midlertidigt løst problemet ved at købe en stregkodefont. Men der er mange andre funktioner der var rart at kunne bruge.