Avatar billede jroi Nybegynder
12. november 2002 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash knapper/Dreamweaver

Jeg har laget en flashknapp som jeg henter inn i dreamweaver. knappen er plassert i bottomFrame. Hvordan får jeg hentet inn en ny html side inn i mainFrame? Når jeg velger target mainFrame på knappen så dukker siden opp i bottomFrame

Må jeg lage et script i knappen eller er det noe jeg kan gjøre i dreamweaver?
Avatar billede 7th Praktikant
12. november 2002 - 15:33 #1
Du skal have et target på din mainframe, det vil sige et navn. F.eks kunne din mainframe hedde name="abc". Target skal så på knappen være target="abc"...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. november 2002 - 15:36 #2
Du skal lave linket i flash'en...

Skriv dette script på knappen (i flash)

on(release) {
  getURL("side.html", "mainFrame");
}
Avatar billede jroi Nybegynder
12. november 2002 - 15:59 #3
Takk!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. november 2002 - 16:12 #4
Selv tak (o;