Avatar billede mark.b Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SQL Select

Jeg har en tabel med 10000 varer. Hver vare har sin egen kategori, selvfølgelig er der kun ca. 20 kategorier, men hvordan laver jeg en SELECT så jeg kun får den 1.ste af hver med. Jeg vil lave en popup liste med de forskellige som så skal bruges til at foretage en søgning med.
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:01 #1
select kategori from mytabel group by kategori
Avatar billede mark.b Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:02 #2
FUCK hvor er det hurtigt, jeg trykkede lige for sjov refresh og så havde du svaret ... Jeg tester den lige.
tak
Mark
Avatar billede lthrane Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:09 #3
Jeg holder på

select distinct kategori from mintabel

lthrane
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:10 #4
tjaa lthrane det er vistlige fedt.....
Avatar billede lthrane Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:17 #5
>>kasseper
Ja - det giver samme resultat. Jeg ved ikke hvad der performer bedst...
Avatar billede lthrane Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:20 #6
http://www.eksperten.dk/spm/24885

Jeg fik heller ingen point sidste gang jeg foreslog dette, men dog medhold fra een af de andre ;-)

lthrane
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:20 #7
Det vil jeg umiddelbart tro at distikct gør, jeg valgt group by fordi det gik så ( som mark.b siger ) fucking hurtigt pointsne må være dine for den bedre overvejelse ;-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:21 #8
jamen hov, nu gik det vist igen så fucking hurtigt...vil du have pointsne lthrane ????
Avatar billede lthrane Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:23 #9
Du fik dem. Under alle omstændigheder gælder dette ordsprog nok:
Hellere hurtigt - end forkert.

lthrane
Avatar billede mark.b Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:24 #10
Der ligger 15 point til lthrane. Svar lige noget.

mvh. Mark