Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:08 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Linux Problemux

Jeg har lige installeret Red Hat Linux 6.0., og det er alt sammen gået meget fint.
Men når den er startet op med grafisk brugerflade, og jeg skal logge ind sker der absolut INTET! Dvs. at der ikke er noget, der bevæger sig på skærmen, og min musemarkør smutter op i højre hjørne. musen kan godt flyttes mod venstre og opad, men når jeg kører den nedad, er den straks oppe i højre hjørne igen.
Hvad ka da være galt???
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:16 #1
Nu er skærmen blevet helt sort. FOR FANDEN, HJÆLP MIG!!!!!!
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:17 #2
Og Linux som ikke kan gå ned, *fnys*
Avatar billede hrboom Nybegynder
11. november 2002 - 20:18 #3
heh.. jeg kender ik til sådan en gammel ver. af RH.. kender kun til RH 7.1 og op efter..

men nok din RH der ik kan finde ud af xfree86
Avatar billede hrboom Nybegynder
11. november 2002 - 20:19 #4
eller den har sat xfree86 forkert op
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:21 #5
og xfree86 er... (jeg er ny i linux).
Og den gamle version var den eneste, de havde på biblioteket.
Avatar billede hrboom Nybegynder
11. november 2002 - 20:24 #6
heh.. okey..

xfree86 er den grafik mode som i windows GUI " Grafik User Interfaces "

men jeg ved ik hvad der går galt..
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:28 #7
I min linux-bog (fra biblioteket) står der, at der er et program, der hedder Xconfigurator. Hvordan kan jeg komme til at køre det, når GUI startes automatisk...
#@$¤!
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:30 #8
Nøj, hvor har jeg lyst til at sparke alle gamle Pentium maskiner i smadder
Avatar billede hrboom Nybegynder
11. november 2002 - 20:32 #9
hehe..

hmm.. ved sq ik lige.. der er en måde at få den i text mode.. kan bare ikke huske det.. :(
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:43 #10
Jeg har prøvet (som der står i min geniale bog) at trykke ALT + F1-7, men der sker absolut nada.
Avatar billede hrboom Nybegynder
11. november 2002 - 20:44 #11
hmm... restart lortet..
Avatar billede initializing Nybegynder
11. november 2002 - 20:46 #12
Opgrader til RH 8.0 eller overvej at hente Debian 3 ;)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. november 2002 - 20:46 #13
Svar
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:47 #14
Ja, det har jeg jo nok prøvet. Den starter op efter en krig i lader som om den er total frosset.
Jeg tænkte, at det var musedriveren, der driller... Jeg havde ikke musen sluttet til under installationen, men valgte den rigtige driver bagefter.....?
Avatar billede troev Nybegynder
11. november 2002 - 20:49 #15
Debian 3,  - hvad er det???....
Avatar billede hrboom Nybegynder
11. november 2002 - 21:20 #16
det er en anden linux ;)
Avatar billede ljm21 Praktikant
12. november 2002 - 21:00 #17
Du får fat i term ved at trykke ctrl+alt+F1-6, og kommer tilbage til den grafiske afdeling med ctrl+alt+F7
Avatar billede ljm21 Praktikant
12. november 2002 - 21:01 #18
Hvorfor er tidsstemplet på mit indlæg ældre end det foregående???
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
12. november 2002 - 21:47 #19
ljm21 -> du har skrevet gennem tiden!!!! EN REVOLUTION!!
Eller også har du skrevet hurtigere end lysetshastighed!!! EN ENDNU STØRRE REVOLUTION.
(eller også der det tiden på exp.dk's server der har kaget lidt i det.)
Avatar billede ljm21 Praktikant
12. november 2002 - 22:13 #20
Jeg synes bedst om de to første muligheder. Den sidste er så triviel... (men det er nu nok den rigtige...)
Avatar billede montimer Nybegynder
15. november 2002 - 18:51 #21
Det ser ud til at RH 6.0 ikke giver support til dit grafik kort, eller at du har sat det forkert, hvis du godt kan  undvaere den grafiske brugerflade, efter at det grafiske loaded tryk ctrl+alt+F1 log ind som root og derefter skriv XConfigurator der burde det vaere muligt at slaa den automatisk load af grafisk brugerfladde fra.

Men klart det bedste du kan goere er at skaffe red hat 8.0 eller en anden distro, og installer den da din red hat 6.0 er fyldt med bugs som eventuelt hackers lammers osv. kan bruge til at logge ind paa din maskine.
Avatar billede troev Nybegynder
16. november 2002 - 13:36 #22
Desværre, der bliver ingen pointgivning i denne omgang, da jeg selv fandt ud af problemet.
Men hvis i absolut vil løse mine problemer, kan jeg henvise jer til:
http://www.eksperten.dk/spm/283970
Avatar billede montimer Nybegynder
18. november 2002 - 15:00 #23
det vil vaere en god ide hvis de lige fortalte os hvordan du fik loes dit problem, saa vi ikke igen giver de samme "ikke rigtige" svar til andre