Avatar billede wegge Nybegynder
11. november 2002 - 16:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konto til exchangeserver, som "fanger" ikke eksistrende personer

Er der nogen der ved hvordan man konfigure en exchange server til at "fange" mail til personer der ikke findes i systemet.
som eks. post sendt til peter@domain1.dk

Men der er kun en der hedder Erik@domain1.dk i systemet. Hvordan angiver man så at alle de mails der bliver sendt til det rigtige domæne men forkerte personer - bliver fanget og sendt til en person eller en konto der findes ?

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Det er en exhange2000 server.
Avatar billede korup Nybegynder
11. november 2002 - 16:10 #1
Hej
Du skal oprette en e-mail konto med navn: catchrest@domainnavn.com
Denne konto fanger så alle mail der ikke har en modtager..

/korup
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2002 - 16:52 #2
Det kan man ikke.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
11. november 2002 - 18:02 #3
jeg vil også være enig med "tpo" for hvis man sender en mail til peter@domain1.dk og peter findes ikke så vil man får den mail retur med at besked kan ikke sendes for bruger navn findes ikke bla bla bla.
så ved man at de fik ikke mail, og prøve at finde den rigtig mail adresse,
Men hvis det kan lad sig gør, og det er hellere praktisk, jeg jeg da også ved hvordan?

en mener løsning opret en bruger der hedder peter med email konto.
eller
tilføj til erik bruger profile i extra mail der hedder peter@domain1.dk
jeg har de i min bruger navn profile i exchange op til 10 mail adresser.
Avatar billede duca Nybegynder
11. november 2002 - 20:43 #4
Jeg er vist også enig med "rigtigmmk" .... tror jeg, hvis jeg forstod ham :)  --sorry kunne ikke lade være!
Avatar billede wegge Nybegynder
11. november 2002 - 21:50 #5
Det kan da ikke være rigtigt - der må da være en måde, at man kan fange alle de mails der bliver sendt til et domæne - for at være sikker på, at man også kan få mails fra stavetræer mv. Man kan jo riskikere at man går glip af vigtige mails...
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2002 - 22:07 #6
> "wegge" Sådan kan livet være. Jeg må også acceptere at du afviser mit svar selvom det er rigtigt.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. november 2002 - 05:01 #7
wegge--> hvis man sender en email med stavefejl, så vil den kommer tilbage til afsender, så kan afsender finde den rigtig adresse, og sende den igen.

Der findes ikke noget der hedder mail konto til mail fra stavtræer, fordi hvis sådan en findes vil man sikkert går glip af vigtige mails.

Man opretter en bruger og opret til han/hende en mail adresse, og hvis det en firma, så han man også opret en firma adresse (info....firmanavn....)hvis man vil kontakt bestemt bruger eller firmaet så vil man skriv til vedk. adresse.

du vil gerne have det sådan.:
Hvis nu jeg sende en vigtig mail til Bill Gatez, og har ikke hans mail adresse, så kan jeg bare skriv  ashole@microsoft.com eller $$$$b$$$g$$$$@microsoft.com , så er jeg sikkert at han få den.

løsning er at tilføj til  brugerne profile de email adresser som passer til deres opgaver, og som sagt du kan tilføj lige som mange adresser du vil.

men hvis du finder en måde, at man kan fange alle de mails der bliver sendt til et domæne - for at være sikker på, at man også kan få mails fra stavetræer mv. Man kan jo riskikere at man går glip af vigtige mails...

tror nok vi her i eksperten vil gerne hør mere om.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. november 2002 - 05:41 #8
Jeg har lige leget med min exchange og jeg tror nok jeg fandt en løsning til dig "wegge".
Hvis nu en sender en email til peter@domain1.dk som ikke findes i systemet, så du kan får din exchange til sende en besked tilbage til afsende med indhold for ex.
(personen findes i vores system veligst kontakt os på erik@domain1.dk).

For hvis du vil have exchange til at fange alle de mails  til personer der ikke findes i systemet, så kræver exchange en mailbox til at gemme de mails i, og en mailbox tilhør en konto, og en konto tilhør en gruppe eller person, så er det igen problem for det vil du ikke, så det kan ikke lad sig gør, med mindre du kan lave sådan en script der kan gem de mails videre i en txt fil.
Avatar billede mountainman Nybegynder
12. november 2002 - 11:00 #9
Under din Exchange System Manager gør da følgende:

- Gå i Administrative Groups
- First Administrative Group
- Servers
- <servernavn>
- Protokols
- SMTP
Højreklik på: Default SMTP Virtual Server
-Vælg properties

Vælg fanebladet Messages
Udfyld linien: Send copy of Non-delivery.......
og linien: Forward all mail....

Dette skluue kunne gøre hvad du eftersøger...

Good luck.
Avatar billede wegge Nybegynder
12. november 2002 - 14:33 #10
Tak til mountainman - det ser ud til at virke...