Avatar billede spaceace Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flashe?????

Dette er et spørgsmål til en som kalder sig powell.
Hvad mener du med at man skal Flashe end dvd-drev.
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:46 #1
Selv om jeg ikke hedder powel, så tror jeg nok at jeg ved det...
At flashe sit dvd-drv vil sige at man \"sletter\" sin firmware i sit drev, altså har det ikke noget program i sin falsh memory som jo er den memory der findes i chippen også når du slukker, det kan man f.eks. gøre hvis man ønsker at lægge noget andet kode ind i sit drev, sådan at man kan se kode fri film....
MEN pas på hvis det går galt er det tvivlsomt at du kan få den byttet....
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:48 #2
eller er jeg helt galt på den powell ???
Avatar billede spaceace Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:12 #3
Hvordan slætter man sin fermware
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:21 #4
Det er en meget dårlig  ide, at slætte sin \"firmware\" da dvd drevet bliver ubruligt!!

At flashe betyder at lægge noget, andet ind i dvd drevet. (Det samme i det her tilfælde hvor reglion koden så bliver nulstillet)
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:23 #5
spaceace>>Gå ind på din dvd producent og søg efter firmware. Det _skal_ være den firmware som passer til dit dvd drev. Så skal du have fat i flash utilityet til dit dvd drev.
Avatar billede angunnguaq Nybegynder
29. november 2000 - 05:36 #6
Dvd-drev fra presario serien. Hvordan kan jeg flashe eller finde firmware til drevet.