Avatar billede dumdidumdk Praktikant
09. oktober 2000 - 01:30 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

ftp hvodan

hej jeg ville gerne lave en ftp sever men aner ikke hvodan.den skulle vises i broser
har win95 og har ikke fast ip
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2000 - 01:40 #1
det er selvfølgeli muligt - men for at være ærlig, så er det lidt svært at køre den når man ikke har fast ip...

her er lidt diskusioner om det samme...

http://www.eksperten.dk/spm/21556
http://www.eksperten.dk/spm/27280
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. oktober 2000 - 01:43 #2
jep jep skal du bruge FTP så vælg at få ADSL eller lign. så du få fast ip.

Du kan oxo købe et domænenavn og en masse FTP adgange alt efter hvad du skal bruge det til.  se evt. www.web-sale.dk
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 08:59 #3
Du skal have fat i en ftpsevrver program. Eks warftp.
Og så skal du have fat i en ip poster, som så smider din ip adresse ud på en hjemmeside, hver gang du er online.
Men om det så er en god ide!! Eftersom du ikke har fast ip, har jeg på fornemmelsen at du ikke har den hurtigeste forbindelse i verden, Og derfor vil der nok max være 2 som kan uploade / downloade imens du ikke kan furfe på internettet.

En ftp server er generalt ikke en god ide, en ADSL forbindelse!
Avatar billede dumdidumdk Praktikant
11. oktober 2000 - 21:53 #4
tak til alle nu virker det på min computer men på en anden computer virker den ikke
kan det have nodet af gøre med jeg ikke har en fast ip ??
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2000 - 21:56 #5
det kommer an på hvad problem du møder - det bedste er selvfølgelig fast ip... men kan jo ikke lige se hvad du får af fejl... hvis bare du fra den ene gang til den anden du bruger programmet finder dit tildelte ip, så burde der ikke være problemer...
Avatar billede dumdidumdk Praktikant
11. oktober 2000 - 23:31 #6
hvor finner jeg min ip den skriver det samme hvær gang i WINIPCFG.EXE ???
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2000 - 23:43 #7
kan ikke huske hvordan man gør direkte på computeren - men kig her: http://www.dslreports.com/ip og klik på \"My IP\"
Avatar billede gozar Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:07 #8
Ja du skriver winipcfg og så skal du lige huske at vælge ppp adabter.

Hvilken fejl får du på den anden computer?
hvilken ftp server bruger du?
Hvilke software bruges der til at connecte til ftp serveren?

Har du oprettet den bruger, der prøvar at få forbindelse, til ftp serveren?
Avatar billede dumdidumdk Praktikant
13. oktober 2000 - 00:12 #9
den anden com skriver connect attemp failed

mit ftp server heder FTP Serv-U version 2.5f

jeg har også oprattr en bruger

men når jeg lokker ind fra en com fra mit hjemme netværk viser det ok
Avatar billede gozar Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:45 #10
Der skrives vel det rigtige ip nummer brugernavn og adgangskode. Der er forskel på store og små bokstaver!

Avatar billede henrikje Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:18 #11
jeg har en ftp-server og jeg bruger serv-U stabilt og nemt..........

hvad angår skiftene ip adresse så er der et program der hedder Dynip client
dvs. foreks. at du opretter geden.dynip.com og så kan du bare skrive det i stedet for en ip-adresse
Let og smart
Avatar billede dumdidumdk Praktikant
22. oktober 2000 - 21:49 #12
tak det vil jeg prøve