Avatar billede tax Nybegynder
09. november 2002 - 16:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

firewall

jeg har en server, der deler et adsl modem med et lan. Jeg er interesseret i at lukke for requests udefra undtagen en speciel port..

hvordan gør jeg det?? resten af LAN skal opere som normalt
Avatar billede tax Nybegynder
09. november 2002 - 17:05 #1
Der skulle være noget indbygget i win 2000
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. november 2002 - 17:43 #2
du kan styrer det ved hjælp af zonealarm
www.zonelabs.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2002 - 17:44 #3
Du bør opsætte en firewall mellem din server og din router. Afhængig af hvor sikker du ønsker det og hvor stor trudslen kan du anvende løsninger fra en personlig firewall, f.eks. sygate ( denne løsning vil jeg ikke anbefale til en server) over f.eks. zywall, der er en switch med indbygget statefulinspection firewall, til en "rigtig" firewall f.eks. Cisco Pix eller firewall 1.
Pen personlige firewall er gratis, men jeg vil alligevel anbefale at du kikker på zywallen den koster ca. 2000,-
Avatar billede tax Nybegynder
09. november 2002 - 18:11 #4
er der ike noget indbygget i windows 2000?
Avatar billede a_schack Nybegynder
12. november 2002 - 14:43 #5
Jo, men det lukker for alle(!) porte på ydersiden...
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
21. november 2002 - 16:04 #6
Hvis du har en gammel ost af en PC stående  (jeg bruger en Pentium 75 Mhz, 16 Mbram).

Så kan jeg anbefale en Smoothwall  (www.smoothwall.org)  det er gartis software, og så får du en rigtig Hardware firewall (den er bygget på Linux, og kan efter install kun bruges som firewall, man skal ikke kunne en pind linux for at bruge/installerer den)

Skrabe PC en skal have 2 eller 3 netkort i, komme lidt an på om du også vil have en DMZ zone i din firewall!
Avatar billede wheeney Nybegynder
09. januar 2003 - 14:57 #7
Man kan gå ind og filtrere på portene på en W2k server. Det kan man enten gøre direkte på netkortet under tcp/ip properties, advanced, settings, tcp/ip filtering. Her kan ma blokere alt trafik på det enkelte netkort minus nogle enkelte porte.

Det skal lige siges, at det ikke er ret sikkert da W2K ikke filtrere på lag 3
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:49 #8
lukketid