Avatar billede jumlie Nybegynder
09. november 2002 - 16:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

magic wand driller

Se punkt 4 i nedenstående tutorial:

http://www.thinkdan.com/tutorials/photoshop/tvwall/index.html

Når jeg bruger magic wand markerer den ikke hele skærmen i hvert tv?
Jeg kan evt. sende filen til en af jer hvis I gider at hjælpe.
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. november 2002 - 16:09 #1
Der står ikke du skal bruge Magic wand, men derimod Rectangular marquee tool!
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. november 2002 - 16:10 #2
ups sorry.. dernede!
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. november 2002 - 16:11 #3
Det er fordi du skal have tv layeret markeret og ikke det layer hvor dit billede ligger!
Avatar billede jumlie Nybegynder
09. november 2002 - 16:29 #4
Misbruger-> Jeg har prøvet at klikke i hvert enkelt tv lag (6 i alt), men det har ingen virkning? Kan jeg sende filen til dig?
Avatar billede spe Nybegynder
09. november 2002 - 16:35 #5
Du må gerne sende den til mig sup@tdcadsl.dk
Avatar billede jumlie Nybegynder
09. november 2002 - 17:29 #6
Tak Spe. Filen er nu sendt til dig. Håber ikke at du får problemer med at åbne den. Det tog nemlig en evighed at få den sendt igennem systemet.
Avatar billede jumlie Nybegynder
09. november 2002 - 17:47 #7
Spe-> Jeg har siddet ved skærmen hele dagen, så jeg stopper nu.
      Jeg vender tilbage i morgen. Ha´en god aften :0)
Avatar billede spe Nybegynder
10. november 2002 - 01:19 #8
Har modtaget din fil og kan godt se hvorfor du har problemer med at vælge det ud du gerne vil.
Det kræver en lidt nærmere beskrivelse, den får du engang i morgen :-)
Avatar billede spe Nybegynder
10. november 2002 - 10:44 #9
Den tutorial du følger er lidt upræcis. Den fil du starter ud med har allerede et billede placeret inde i tvskærmen og det er dette billede der skaber problemer. Når du kopiere tv-et får du også billedet kopieret med og når du så klikker med tryllestaven/Magic Wand reagere denne på billedet også selvom det er skjult af lagmasken.

For at få det til at virke skal du, når du har tegnet rektangelselektionen i punkt 2 lige slette billedet før du vælger Invers og laver en lagmaske.
Avatar billede jumlie Nybegynder
10. november 2002 - 11:31 #10
Spe-> Jeg har prøvet med delete som du nævnte, men det virker ikke.
      Det ser ud som om at magic wand laver et omrids omkring  britney billedet, så måske det snarere er dette billede der forvolder problemer.
      Skal jeg sende de 2 billedefiler jeg har brugt så du selv
      kan prøve?
Avatar billede jumlie Nybegynder
10. november 2002 - 11:32 #11
tilføjelse til ovennævnte- Et omrids omkring personerne på billedet.
Avatar billede spe Nybegynder
10. november 2002 - 19:17 #12
du skal sørge for at dit billede ikke er synligt at øjet er klikket væk.
Men prøve bare at sende.
Avatar billede jumlie Nybegynder
12. november 2002 - 10:46 #13
Spe-> Lyder godt. Filerne er sendt til dig.
Avatar billede spe Nybegynder
12. november 2002 - 11:22 #14
Jeg kan godt få det til at virke men i tutorialen mangler der en del kommentar om hvordan du skal gøre det rigtigt.
De tv-er du har kopiert vil ligge i hvert sit lag og for at få valgt ud med tryllestaven skal du aktivere først det ene lag klikke med tryllestaven i tv-et, vælge det næste lag, holde shift nede og klikke i dette lags tv, vælge det næste lag o.s.v

MEN det er i det hele taget en klodset tutorials med mange unødvendige trin.
Du behøver slet ikke lave alle de ting der står.
Det kan gøres meget enkelt.

Åben det billede du vil have ind i tv-erne.

Aben billdet med tv-et. Kopier tv-et, luk billedet af tv-et.

Sæt kopien af tv-et ind på dit billede, slet det billeder der allerede vise i tv-skærmen.

Skalér eventulet tv-et ned så du har plads til det antal tv-er du vil have.

Vælg tv-et (kan du gøre ved at holde ctrl-tasten nede og klikke på laget i lagpaletten)

Vælg flytteværktøjet, hold alt-tasten nede og flyt en kopi af tv og placér det.

Hold igen alt-tasten nede og flyt en kopi og placér det o.s.v indtil du har det rette antal.

Så har du den effekt tutorialen forsøger at lave men uden alle de krumspring med at lave layermask og andet underligt, der ikke er nødvendigt til denne effekt.
Avatar billede jumlie Nybegynder
12. november 2002 - 14:45 #15
Spe-> Hvordan fjerner jeg så hullerne der hvor tv´erne støder sammen i midten?
På nuværende tidspunkt kan man se billedet igennem. Har prøvet med magic wand + delete, men så driller den igen ligesom sidst.
Avatar billede spe Nybegynder
12. november 2002 - 15:01 #16
Jeg tror at du måske »glemmer« at se efter i din lagpalette om du står i det rigtige lag når du bruger magic wand (tryllestaven)

Du kan gøre følgende hvis du følger min beskrivelse:

Når du har fået kopieret alle tv-erne så slå øjet fra på alle andre lag så du kun har laggene med tv-erne synlige. I lagpalettens sidemenu vælger du kommandoen Merge Visible. Alle dine tv-er ligger nu i et lag. Sørg for at der er dette lag der er det aktive i lagpaletten vælg så hullerne/alt det der ikke skal være gennemsigtigt ud med din tryllestav. Vælg hvid som forgrundsfarve og fyld den hvide farve i udvælgelsen f.eks ved at bruge spanden.
Avatar billede jumlie Nybegynder
12. november 2002 - 15:21 #17
Spe-> Så virker det. Problemet var at jeg ikke havde fået øjet slået fra.
      Mange tak for hjælpen. Svarer du så jeg kan give dig points?
Avatar billede jumlie Nybegynder
12. november 2002 - 15:23 #18
Spe-> Hovsa du har jo svaret. Værsgo her er pointene.
Avatar billede spe Nybegynder
12. november 2002 - 15:27 #19
selvom du har slået øjet fra kan du stadig godt stå i det lag så husk at brug din lagpalette til at vælge præcist hvilket lag du vil arbejde i :-)