Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 15:03 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

G-Force laver ged i min grafik

Hejsa

Jeg har et NVidia G-Force 2 MX 100/200 grafikkort, og den nyeste Detonator grafikdriver (Version 4.0.7.1), og nu laver det ged i min grafik når jeg spiller i 3D, hvad den ej har gjort før, og så fryser min PC, hvorefter PC'en så rebooter efter et lille stykke tid, og det er temmelig irreterende når man gerne vil fordybe sig i sit adventure spil.

Der er ingen problemer i 2D grafik.

Har ladet mig fortælle at den nye driver egentlig er til G-Force 4, så jeg skal slå hardware accellerationen af lightshades fra, men hvor gør jeg det ? Og vil det hjælpe, og har det noget på sig ?

Giver 200 point til den der kan løse mit problem da det er temmelig irreterende at maskinen laver det fusk ....

/ Sweet1
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 15:08 #1
Jeg vil anbefale at du bruger 30.82 til dit geforce 2, det giver langt den bedste ydelse på disse kort !

men at den ligefrem laver ged i dine spils, det syntes jeg lyder underligt !

er kortet overclocket ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 15:12 #2
Okay så må jeg lige få fat i den driver igen så, troede bare at nye drivere var bedre end de gamle ....

Ja det er i animeringerne den laver ged ....

Nej kortet er ikke overklokket, den slags vil jeg ikke da jeg har forstået at det gør kortet ustabilt og forkorter dets levetid ...
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 15:38 #3
Nu kan jeg godt komme ind i spillet, men ikke i selve spillet, lige så snart den har loadet mit savegame så dør PC'en og den restarter såååg ...
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 16:16 #4
okay, jeg er tilbage !, er det efter at du har installeret 30.82 ??
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 16:17 #5
er problemet kommet lige efter at du har installeret 40.71 ?

for dit problem lugter meget af en pldselig opstået hardwarefejl !
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 16:18 #6
pludselig sagde manden !
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 16:18 #7
gør den det i alle spil ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 16:20 #8
Ja jeg installerede et spil og så har den gjort det siden, for det var derfor jeg forsøgte den nyeste grafik driver ... Har enda forsøgt at reinstallere windows ....

Indtil videre gør den det i to spil hvor den skal bruge 3D.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 16:29 #9
Har lige fundet ud af at den ozz gør det i et 3. spil, så det er sikkert i dem alle den gør det ...

Hmmm en pludselig opstået hardwarefejl ? Hvordan det og hvad ? Hvad skal jeg gøre ved det ?
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 16:31 #10
det betyder ikke alverden på et geforce2Mx, men jeg syntes lige du skal checke om blæseren på gpu'n snurrer

hvad for en windows har du ??
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 16:37 #11
Der er ikke nogen blæser på, men køleribber ...

Jeg har Windows XP
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 16:51 #12
hmm, det lyder altså stidig som en hardwarefejl, jeg må indrømme at jeg desværre ikke har andre forslg så !

hvad for et spil installerede du da det startede med at gå i ged ???
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 17:11 #13
Jeg installerede Hitman 2 .... Hmmm tror du jeg kan få sælger til at chekke kortet gratis ? eller bytte det ?
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2002 - 17:41 #14
meget underligt(hitman laver ikke umiddelbart ged i noget) hvis kortet ikke er så gammelt, så syntes jeg at du skal få forhandleren til at kigge på det..

jeg har et spørgsmål mere har du installeret dine agpdrivere der fulgte med til bundkortet ??
Avatar billede itckongen Nybegynder
09. november 2002 - 17:50 #15
Jeg tror ikke det er dit grafikkort, men derimod din CPU der bliver for varm.
Har du overclocket den??
Prøv at installere noget MotherBoardMonitor af en art og se hvor varm den bliver når du gamer grafisk krævende spil...
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 18:15 #16
Grunken:

Så vidt jeg husker, så er kortet under et år gammelt, men skal lige chekke det.

Det er ikke et AGP kort, det er et PCI kort, da det er et ældre bundkort jeg har siddende ....

itckongen:

Nej jeg har heller ikke overclocket min CPU, den kører 500 MHz som da jeg fik den fra ny, det er en Amitech PC ...

Hmmm har du nogle forslag til en god MotherBoardMonitor ?

*****

I det hele taget virker det bare underligt at den er startet på det, jeg har også ladet mig fortælle at det ikke kan være grafikkortet der er i stykker, for var det det, så burde den ikke engang kunne vise 2D, eller hvad ?
Avatar billede itckongen Nybegynder
09. november 2002 - 18:21 #17
Nej jeg tror ikke på det er dit grafikkort der laver problemerne.
Giv mig lige lidt længere tid så skal jeg nok lede efter nogle gode Freeware programmere til at obsevere din CPU hastighed.
I nogle Bios`er står CPU temp. også deri.
Men jeg finder lige et program hvad OS kører du???
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 18:53 #18
Mange tak skal du have ...

I min Bios, der står den og skifter mellem 32-35 grader C varmt i/på CPU'en

Jeg kører Windows XP
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. november 2002 - 23:05 #19
Hmmm har lige igen igen lavet en reinstallering af windows, men det virker stadig ikke.

Selvom jeg har haft partionen f-disket og formateret, så er der alligevel nogle indstillinger der er blevet gemt, hvordan fatter jeg ikke ....
Avatar billede happyman Nybegynder
10. november 2002 - 21:40 #20
Prøv at uninstalle HITMAN2 og prøv et andet spil og se om problemet fortsat eksisterer. Du sagde at det var efter at du havde installeret HITMAN2 at den lavede ged i det. Hvor meget RAM og hvilken type kører du med?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
11. november 2002 - 16:41 #21
Happyman:
Jeg har lige reinstalleret min PC med Windows XP og ladet være med at installere Hitman 2, og den gør det stadig, den har ellers aldrig gjort det i Syberia, men nu kan jeg ikke køre det ....
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
11. november 2002 - 16:43 #22
BTW: Kører med 256 mb SD RAM, hvoraf den ene klods er en 512 MB RAM stang, men mit motherboard understøtter ikke den størrelse :O/ så jeg har kun 256 MB i.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
17. november 2002 - 21:42 #23
Har fundet ud af hvad det er der er galt, jeg satte grafikkortet i min stedfars pc, og der gjorde kortet det samme, han er elektronik mekaniker på 40. år i SAS og han kiggede det efter, og fandt ud af at den en kondensator var gået død, det kunne han se fordi den bulede ud hvor den ik skulle ...

/Sweet1
Avatar billede jakekbh Nybegynder
18. april 2003 - 12:52 #24
Jeg har netop været ude for det samme problem med sort skærm i 3d spil. Så læste jeg denne tråd, og da jeg tog mit Gforce 4 kort ud fandt jeg ganske tilsvarende en død kondensator. Surt show. Jeg spekulerer på, om man selv kan reparere sådan en skade?