Avatar billede rexman Nybegynder
08. november 2002 - 18:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Controller Ultra100tm tx2

Hej
Jeg har lige købt et ultra100tm tx2 controller kort, for at kunne tilslutte mit dvd drev til min pc. Jeg har fulgt manualen men der kommer en fejl meddelse når jeg starter pcèn " Ultra100 tx2 bios not installed because there are no drivers attached" jeg køre med windows xp pro. XP kan finde drevet men fryser når jeg forsøger at komme ind på drevet. Jeg har hentet den sidste nye driver "Ultra100 TX2 Windows Driver 2.00.0.39" fra denne side http://www.promise.com/support/mix_dwn_eng.asp?product_id=11&family_id=3
Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal gøre
Avatar billede sekam Nybegynder
08. november 2002 - 18:52 #1
Der står vel "there are no DRIVES attached" ?
Bruger du et alm. IDE40 kabel, eller et IDE80 kabel?
Avatar billede rexman Nybegynder
08. november 2002 - 19:02 #2
Ja der står "there are no DRIVES attached"
jeg bruger et alm. IDE40 kabel
Avatar billede sekam Nybegynder
08. november 2002 - 19:16 #3
Har du prøvet at sætte en harddisk på controlleren?
Bruger du den nyeste bios? (2.20.0.14)
Hvis du har et IDE80 kabel, så prøv at bruge det istedet for.
Check evt. jumperindstillingerne for DVD-drevet

Normalt er de Promise controllere ikke glade for CD/DVD-drev.
Men som de skriver i deres FAQ.

Will my Ultra100 work with a CD-ROM, or other ATAPI device?
Cause: ATAPI, CD-ROM, Removable Devices, DOS, Windows NT, PnP

Solution: Removable media devices can only work on the Ultra100 in PnP OSs (like Win9x). In an OS like DOS/WinNT, that is not PnP, the removable media drivers cannot see our card because it doesn’t use standard resources. In a PnP OS, the Ultra100 drivers must be loaded before the device will be seen.
Avatar billede rexman Nybegynder
09. november 2002 - 03:12 #4
hvor kan jeg downloade bios 2.20.0.14
jeg har ikke noget IDE80 kabel
jeg prøver lige jumperindstillingerne på DVD-drevet
Avatar billede sekam Nybegynder
09. november 2002 - 07:57 #5
Du kan hente bios'en på ovenstående link. :) (Position 2)
Avatar billede rexman Nybegynder
09. november 2002 - 11:03 #6
har prøvet jumperindstillingerne på DVD-drevet men det hjælper ikke.
har downloade bios 2.20.0.14 men der sker ikke noget når jeg starter pitflash.exe skærmen bliver kun sort et kort øjeblik og ved autoexec.bat  skriver den at den vil åben b14.bin men sker ikke ikke noget ???
Avatar billede cesar_dk Nybegynder
09. november 2002 - 11:13 #7
Jeg tror at det er en RAID controler du har købt (Måske en: Promise Fast TRAK 100 Ultra TX2??), og på sådan en kan der kun side HD'er og ikke DVD, CD og ZIP osv. så ryk en af dine HD'er (En som du ikke booter fra) til din nye controler og sæt dit DVD drev på det ledigt stik på din alm. IDE controler.
Avatar billede rexman Nybegynder
09. november 2002 - 11:41 #8
okay det hjalp
Tak for hjælpen
Avatar billede rexman Nybegynder
09. november 2002 - 11:47 #9
hej Cesar
Hvordan afgiver man point her på eksperten
jeg er newbie
Avatar billede cesar_dk Nybegynder
09. november 2002 - 16:54 #10
Øhhh  don't know!  :/  jeg er også newbie  :))
Avatar billede rexman Nybegynder
13. februar 2003 - 16:11 #11
lukker ?