Avatar billede jumlie Nybegynder
08. november 2002 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Font

Kan man tilføje yderligere fonte til Photoshop 6?
Hvordan?
Avatar billede kaage Nybegynder
08. november 2002 - 14:23 #1
Ja, da.
Luk PS.
Åbn kontrolpanelet - vælg skrifttyper og Filer - tilføj nye skrifttyper.
Åbn så PS igen og vupti - så skulle de være installeret.
Avatar billede cdc Novice
08. november 2002 - 14:24 #2
den bruger de samme fonte som i windows, legg dem ind der
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
08. november 2002 - 14:33 #3
Ja! Du lægger dem ind i WinnTT->Fonts... Så går du ind i mappen og dobbeltklikker på den nye font (sådan den åbner). Du starter PS, og vupti (for at bruge Kaage's ordvalg), så ligger de der!
Avatar billede prodic Mester
08. november 2002 - 14:45 #4
Det nemmeste ville være at bruge Adobe Type Manager, da den tjekker for beskadigede fonte som kan forudsage ulykker.
Avatar billede kaage Nybegynder
08. november 2002 - 14:47 #5
Uhh prodic, du er vist ude i noget der er lidt for teknisk for Jumlie (no offence) - men du har ert det er en go' måde at gøre det på.
Avatar billede prodic Mester
08. november 2002 - 14:51 #6
Det er absolut ikke mere avanceret end at tilføje dem via kontrolpanelet ;-)
Avatar billede jumlie Nybegynder
08. november 2002 - 15:56 #7
kaare-> Med få undtagelser så er disse fonte de samme som dem jeg allerede har
i PS. Der er ca. 65 at vælge imellem hvis jeg vælger kontrolpanel.
Jeg skal bruge den font der hedder Rockwell (er ikke deriblandt) til en tutorial jeg er i gang med.
Desuden så synes jeg det generelt ville være rart at have nogle flere at vælge imellem. Har du andre forslag?
Avatar billede jumlie Nybegynder
08. november 2002 - 15:58 #8
prodic-> Ved ikke hvad du mener med Adobe Type Manager.
        Hvor finder jeg den henne osv.
Avatar billede prodic Mester
08. november 2002 - 16:08 #9
Avatar billede jumlie Nybegynder
09. november 2002 - 12:06 #10
Prodic-> Venligst svar hvis du vil have point
Avatar billede prodic Mester
09. november 2002 - 12:10 #11
Det er hermed gjort :)