Avatar billede rexisgod Nybegynder
08. november 2002 - 11:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Redhat i samkørsel med Windows netværk

Hi

Hvordan får j Redhat til at spille sammen med et Windows netværk.....
J kan godt kommet på internettet fra Redhat 8.0 maskinnen men j kan ikke se de andre PC'er på netværket eller se nogen shares......
Hvordan integrerer man bedst en Linux PC i det hele taget på et eksisterende Windows netværk ??

Mvh Lars
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 11:58 #1
Samba - se hvordan på www.helgec.goggle.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. november 2002 - 12:01 #2
Avatar billede rexisgod Nybegynder
08. november 2002 - 13:37 #3
det vil sige at j for at Windows klienterne skal kunne se mine Linux klienter skal køre et Samba logon fra Windows maskinerne ?????
Rimelig besværgligt, men hvis det r det der skal til, jamen så OK.

en anden ting hvordan afinstallerer man egentlig en hvilken som helst Linux distribution ???
Avatar billede rexisgod Nybegynder
08. november 2002 - 13:38 #4
j ved det r et ekstra spørgsmål men giver ekstra point hvis det r det !!!

Mvh Lars
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 13:53 #5
>en anden ting hvordan afinstallerer man egentlig en hvilken som helst Linux distribution ???<
rpm -e samba        (sletter programmet - i eksemplet samba)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 13:55 #6
>det vil sige at j for at Windows klienterne skal kunne se mine Linux klienter skal køre et Samba logon fra Windows maskinerne ?????
Rimelig besværgligt, men hvis det r det der skal til, jamen så OK.<
Hvad er det der er besværligt  ??
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 15:40 #7
kører det ??
Avatar billede snipe Nybegynder
14. november 2002 - 23:44 #8
Har du prøvet programmet WebMin ( http://www.webmin.com/ )
Du kan styre alt derinde fra! Meget enkelt..
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 20:05 #9
Har du problemer så del dem med os ellers luk spørgsmålet
Avatar billede rexisgod Nybegynder
18. november 2002 - 13:43 #10
Har ikke haft tid til at afprøve det endnu.
Så jeg ved ikke om der er problemmer !

Jeg skal afinstallere Mandrake 8.0 på en PC der også kører Windows XP, hvordan gør jeg det nemmest og mest smertefrit ??

Tjekker det der Webmin ud snipe >>

Mvh Lars
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 15:53 #11
I XP > start > højreklik denne computer > administrer > diskhåndtering
Avatar billede rexisgod Nybegynder
18. november 2002 - 16:05 #12
Ja og hvad så derfra helgec ??

J kan jo ikke se Linux harddisken fra XP

mvh lars
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 16:39 #13
Hvis du har fulgt min anvisning burde det næsten være umuligt for dig at overse Linuxpatitionerne alle partitionerne skulle gerne ligge smukt på række forneden i billedet højreklik på den partition du ønsker ar slette og vælg slet
Avatar billede rexisgod Nybegynder
18. november 2002 - 16:51 #14
Linux Mandrake er installeret på en selvstændig harddisk ikke bare på en partition på samme harddisk som XP.
Er det den samme procedure alligevel ??

Mvh Lars
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 16:56 #15
Yes du burde stadig kunne se Linuxpartitionerne på den anviste måde
Avatar billede rexisgod Nybegynder
18. november 2002 - 17:07 #16
ok fedt nok j prøver det derhjemme......
Avatar billede rexisgod Nybegynder
19. november 2002 - 08:41 #17
Afinstallationen virkede Helgec

Har dog ikke haft tid eller mulighed for at afprøve Windows og Linx i samkørsel, jeg har nu et sted at starte og det var ønsket
tak for hjælpen
Avatar billede snipe Nybegynder
27. november 2002 - 23:23 #18
Har du fået prøvet http://www.webmin.com ??