Avatar billede vandhunden Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:37 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Serielt netværk?

Kan man lave et serielt netværk mellem to computere sådan at man kan overføre filer til hinanden??
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:45 #1
Ja det kna man godt dog vil jeg ikke anbefae det.
Det går utrolig langsomt.
Gå ind i start>programmer>tilbehør>kommunikation>direkte kabeltilslutning
Avatar billede beltzer Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:45 #2
du kan gøre det med et program der ligger i Win9X hvor den ene computer er host og den anden er user...

held og lykke
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:46 #3
60mb tager omkring 6 timer... det siger den i hvert fald.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:46 #4
Ja, det må være det der hedder \"direkte kabeltilslutning\" og kan installeres via kontrolpanel/tiføj programmer/windows installation...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:48 #5
Jamen det er med paralelkabel, vi har jo et serielt kabel...
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:50 #6
Et 0-modem
- Hvis det er en com-port du tænker på..

Det består af 1 3-lederet ledning, og 2 subD-stik,
hvis: 9polet.
Ben 5 = Stel (gnd)
Ben 2 og 3 krydses (transmit og recieve.)

hvis det er et 25polet stik så er det ben 7 i stedet for 5.

(Denne har jeg ikke viden om - men kæresten fortalte!)
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:51 #7
(noget for sent)
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:52 #8
Jamen hovsa...
Så kan det godt bruges alligevel...
Avatar billede teknik Juniormester
08. oktober 2000 - 11:29 #9
Direkte kabeltilslutning kan køre så vidt vides køre både m. seriel & parallel.
Microsofts er lidt bøvlet at få op og køre...Kræver netværksopsætning m.
....tror det er netbeui protokollen i begge ender

Der findes et lille godt program til det, som hedder Fastlynx(fx)
http://www.sewelld.com/FastLynx3.asp

Lægges blot ind på begge PC\'er vælg korrekt port, -og så kører det bare, uden yderligere dikkedarer - Forudsat at null-modem kabelet er på plads

Transferraten er langsom i forhold til netværk,
60MB/time = 1MB/min er dog nærmere på virkeligheden end
10/MB/time, som der nævnes ovenfor.
et 10Mbit netværk ligger på 1Mb/sek

Annikadk\'s beskrivelse af Null-modem kabel er det der dur bedst til disse ting....
Mange vejledninger \"glemmer\" at fortælle om denne væsentlige detalje.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2000 - 22:05 #10
Hvis 60MB tager 6 timer, og 126MB tager 8 timer på et 56 k modem. Er det ikke tankevækkende.
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. oktober 2000 - 14:00 #11
Mit tal er baseret på en fil overførelse fra en 733mhz til en bærbar 133mhz så sent som får en måned siden...
Avatar billede teknik Juniormester
09. oktober 2000 - 21:49 #12
>>Tommyf
Mine tal er baseret på diverse overførsler mellem 286-386-486\'ere for 6-8 år siden.
Men det står ret tydeligt på lystavlen, at overførselshastigheden var
\"knap én 1,44MB diskette i minuttet\"
Altså egentlig ikke specielt hurtigere end at overføre med disketter, blot nemmere.
Noget, som krævede overvejelse, inden man lige flyttede 30-40Meg.....så kunne man jo ikke spille imens, og det var i 30-40 minutter....:-/
Din hastighed lyder som om den ene af portene er begrænset til \"19200baud\"..eller lignenede.
Den indstilling er jo en valgmulighed inde i enhedshåndtering ...
\"FX\" retter sig ikke efter denne setting.

Hvis du virkelig kører ned på 6min/MB, så ville disketter da være meget! hurtigere.
Omend stadig mere bøvlet.