Avatar billede rober Nybegynder
08. oktober 2000 - 00:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Arbejde med en database på nette..

Jeg er ved at lave et program som skal kunde arbejde med en database som er på nette. Og der til søger jeg hjælp da min vide om dette er meget lille. Jeg skal bruge den hjælp inden den 12. hvis du vil fange mig over icq. kan du gøre det på 56665453
Avatar billede doeleman Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:29 #1
Avatar billede sjensen Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:59 #2
Hvad er det for en database du skal arbejde med ?

Generelt skal du tænke på at når en database er til rådighed for flere forskellige arbejdspladser samtidig, evt. via et eller flere forskellige programmer (dit progrram, excel m.m.), så kan du ikke være sikker på at de data du læste og viste på din skærm for 2 minutter siden, og som din bruger måske vil ændre, at de er de samme nede i databasen når din bruger vil gemme dem igen. Det kan jo være at en anden bruger har rettet, eller endda slettet, dem i mellemtiden.

Du skal derfor tænke på f.eks. låsemekanismer: Hvordan kan du sikre at der ikke er andre brugere der rører dine data mens dit program har dem fremme på skærmen.

En anden mulighed er at du udover den record du har på skærmen gemmer en kopi i hukommelsen, og efter ændringer læser du den originale record igen, sammenligner den med den du har i hukommelsen og hvis de er ens, lægger den record brugeren har rettet ned igen. Men selv i denne situation kan en anden bruger nå at rette den og du skal stadig bruge en låsemekanisme.

Du kan også vælge en SQL server af en slags og så lade den håndtere låsninger m.m. Via sql kalder du data frem, retter i dem og lægger dme tilbage. hvis der er rettet i mellemtiden fejler sql og du kan så håndtere den situation.

Der er altså rigtigt mange forskellige muligheder, og de bliver kun begrænset af den version af en database du vælger. Herefter er det et spm. om at vælge en sikringsstrategi ud fra de muligheder database systemet giver, og så holde sig til den.

Men hvis din viden om emnet er begrænset er det nok en god ide at finde noget materiale om databaser generelt og låsning i særdeleshed.
Avatar billede blazer Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:12 #3

Avatar billede rober Nybegynder
18. oktober 2000 - 04:56 #4
Lukket, da jeg ikke får den hjælp jeg søger..