Avatar billede sb Nybegynder
07. november 2002 - 09:46 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

"Fjernstyring" af Win2000 server

Vi har en Win2000 boks stående her på kontoret. Nu ønsker vi at kunne udføre en del administrative operationer på serveren, fra vores desktop maskiner.

F.eks. havde det været fint om det var muligt at oprette nye "virtuelle mapper" i IIS på serveren, fra "Internet Information Services" som ligger lokalt på min computer. Når jeg her forsøger at koble til serveren får jeg bare en fejlmelding om at "Access is denied". Omtrent det samme sker hvis jeg forsøger at koble mig mod MySQL på serveren.

Hvad er det jeg gør galt?. Må jeg åbne nogen porte på serveren?
Avatar billede medions Nybegynder
07. november 2002 - 09:48 #1
Du kan med lethed brug VNC! -Det er ligesom at ha' computeren stående ved siden af dig ;o)

-download det gratis på www.download.com !

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
07. november 2002 - 09:49 #2
Jeg har dog hørt at TightVNC 1.2.5 skulle være bedere... <- den er oxo gratis... Kig lidt på det og se hvad du bedst kan li'... -begeg kan downloades på www.download.com :o)

//>Rune
Avatar billede sb Nybegynder
07. november 2002 - 09:52 #3
Tak for hjælpen, men det var i udgangspunktet ikke en fuld fjernstyring af serveren jeg var ude efter.

JEg ønsker egentlig bare at kunne komme i kontakt med databaseserver og IIS på serveren, via de administrationsprogrammer jeg har installert på min laptop (Intern Information Services og GUI til MySQL).
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2002 - 09:58 #4
Jeg vil anbefale dig at kikke på Dameware (www.dameware.dk) til fjernadministration, programmet er ikke ret dyrt, men genialt til alle former for fjernadministration.

Hvis du vil fjernadministrere over internettet, bør du også kikke på VPN
Avatar billede sb Nybegynder
07. november 2002 - 10:06 #5
OK lad mig spøre på en anden måde: Hvad må jeg gøre for at koble til serveren gennem en bestemt port (f.eks. port 3306 for adgang til databaseserveren).
Avatar billede venturer Nybegynder
07. november 2002 - 12:12 #6
Hvad med at installere Terminal Server på Serveren? Det er gratis og kan tilføjes under Add-/Remoce Programs -> Windows Components.
Når den bliver installeret i Remote Administration Mode kan op til to administratorer connecte til serveren på samme tid.
Hvis du sidder med XP på din desktop skal du ikke installere noget, men blot benytte Remote Desktop Connection.
Hvis du har Windows 2000 eller noget andet på din desktop skal du blot installere den TS client som er på serveren (se i hjælpefilen hvordan).

Når du så connecter til serveren får du et skærmbilleder magen til serverens. Og ALT hvad du foretager dig bliver foretaget på servern ligesom hvis du sad ved dén.
Avatar billede venturer Nybegynder
07. november 2002 - 12:13 #7
Kører I med et domæne eller er Jeres desktopmaskiner stand-alone?
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:29 #8
pétérpan10 >> hva... privatnétværk? dét lydér nok rigtig prof. hva?
éjér du én nétcafé sidén dét kun ér ét lillé privat nétværk...?

har fundét én lillé féjl i din udtalélsé:

"Har sét og arbéjdét..." DYYYT! forkért.. du har sét, ikké arbéjdét méd dét
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 22:33 #9
petersnotpan10 jeg har anmeldt dig da jeg bryder mig om din tone overfor peterpan10.

Har du spørgsmål vedrørende denne anmeldelse kan du kontakte mig via mail.
/Schulze
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:34 #10
øv
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. november 2002 - 22:36 #11
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:38 #12
Schulze >> hm, du bryder dig ikke om min tone, ok

prøv at kikke i peterpan10's índlæg rundt omkring på sites... se det er en tone jeg ikke bryder mig om...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 22:39 #13
petersnotpan10>Så anmeld ham i stedet for dette infantile show her.
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:42 #14
nej, for peterpan10 har åbenbart fået sig allierede herinde, blandt visse coadmin, og derfor ikke er ligesådan at få anmeldt... desuden lugter det her sted efterhånden fælt, når peterpan10-typer "folder" sig ud.

Eksperten.dk er gået fra at være et nyttigt og brugbart sted, til et sted hvor man hellere vil svine til og anmelde hinanden.

Synd, for før personer som peterpan10 var det squ et godt site.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2002 - 22:45 #15
petersnotpan10>Nu er det jo ikke peterpan10 der anmelder dig, det er mig.
Og hold så op med at spamme dette spm. som sagt du kan sende mig mail hvis du har spm. eller til info@eksperten.dk hvs du ønsker at klage over coadmin's.
EOD
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:51 #16
schulze >> nej for en gang skyld er det IKKE peterpan10 der anmelder
Avatar billede petersnotpan10 Nybegynder
08. november 2002 - 22:56 #17
hva er der ikke nogen coadmin tilstede? eller hyggesnakker de med peterpan10?
Avatar billede sb Nybegynder
09. november 2002 - 09:12 #18
Tak for hjælpen alle sammen. Terminal Server blev løsningen og dette fungerer veldig fint.