Avatar billede kane Juniormester
07. november 2002 - 09:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Norton ghost 2003

Jeg har lige fået norton ghost 2003.
jeg lavede en clon af min 2000server disk over på en større disk. den startede op i dos og ghostede der ud af.
så langt så godt.
den startede så op igen i win2S og alt var fint ( kunne se den havde lavet en clon)
så jeg lukkede ned og tog master disken ud, satte slave til master (jumper) og tændte igen, men den kunne ikke starte op, den kom med en hardware fejl, som om den slet ikke kunne se at der var noget på disken?

Skal jeg starte op med en floppy lavet af norton og gøre noget der??
Avatar billede kane Juniormester
07. november 2002 - 09:32 #1
skal lige sige at den virker fint som slave
Avatar billede jokual.dk Nybegynder
07. november 2002 - 12:19 #2
kan du diffinere hardware fejlen der kommer, når du prøver at starte op. Jeg har selv prøvet at klone min min Windows 2000 Evaluation Server, men med Norton Ghost 2002. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor den ikke bare har startet med den nye harddisk. Jeg går vel ud fra at du har dobbelt tjekket kabler, jumper, strømstik, osv.
Avatar billede kane Juniormester
07. november 2002 - 12:24 #3
ja
jeg har prøvet alle jumper på disken 2 gange.
det vil sige at den skulle kunne klare det, ikke noget med at der skal ændres noget i dosghost.

hmmmmm så må jeg sku prøve igen
Avatar billede kane Juniormester
07. november 2002 - 12:25 #4
den skriver noget med at der er en hardware fejl og man skal kigge i manuelen.
Avatar billede kane Juniormester
14. november 2002 - 07:59 #5
ikke kommet meget videre
Avatar billede sostack Nybegynder
16. december 2002 - 12:59 #6
Husk altid at activere partitionen, hvis det er fat filsystem.
Husk at rette i boot.ini, hvis du har flere/andre partitioner end på originaldisken.

/sostack
Avatar billede kane Juniormester
16. december 2002 - 13:11 #7
det er NTFS og kun en partion på disken.
Avatar billede sostack Nybegynder
16. december 2002 - 13:15 #8
<u>måske en løsning:</u>
GDisk is a DOS program with seven main operations. This document describes the options available for each operation. The seven operations are:

Display partition information (/STATUS)
Create a partition (/CRE)
Delete a partition (/DEL)
<u>Activate or deactivate a partition (/ACT and /-ACT)</u>
Hide or unhide a partition (/HIDE and /-HIDE)
Reinitialize the master boot record (/MBR)
Wipe the disk surface (/DISKWIPE)

These commands can be run from the DOS command-line or from a batch file (/BATCH). In addition, GDisk provides help from the command-line.

NOTE: GDisk does not function correctly in some instances when the computer has GoBack installed. To use GDisk in this case, disable GoBack, start the computer from a floppy disk, and then run GDisk.
Avatar billede kane Juniormester
16. december 2002 - 13:17 #9
ikke helt med på hvor du vil hen?