Avatar billede taxviper Nybegynder
07. november 2002 - 08:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windowsinfomation på desktop'en

Jeg har længe brugt muligheden for at se brugernavn og computernavn i
stedet for "My Computer" på min desktop.

Jeg har dog også brug for at se hvilken proxyserver der er aktiv pt,
da jeg har to forskellige - en til download og en til almindeligt
surf.

Jeg har fået min brugernavns og computernavns info ved at rette i
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}]
hvor jeg har lavet en REG_EXPAND_SZ kaldet LocalizedString med
værdierne %USERNAME% og %COMPUTERNAME%

Værdien PROXYSERVER virker dog ikke.....øv

Kan det lade sig gøre???

På forhånd tak,

Michael
Avatar billede capuno Nybegynder
07. november 2002 - 08:21 #1
Hej Michael

Jeg ved ikke om dette lille værktøj kan hjælpe, men jeg har haft stor glæder af det:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/bginfo.shtml
Avatar billede taxviper Nybegynder
07. november 2002 - 11:49 #2
Jo det kunne godt bruges, meeeen det var ikke helt hvad jeg ville.

Så hvis der kommer en med den ønskede funktion indenfor en dags tid el. så får denne pointene ellers bør de vist blive dine, for jeg fik jo værdien frem, bare ikke som jeg ville *s*

Håber det er en acceptabel løsning *s*
Avatar billede capuno Nybegynder
07. november 2002 - 12:09 #3
Ok, med mig ;-)
Avatar billede taxviper Nybegynder
08. november 2002 - 16:14 #4
Mangler jeg ikke et svar fra dig som jeg kan acceptere, for at kunne tildele dig pointene?
Avatar billede capuno Nybegynder
08. november 2002 - 18:59 #5
Jo, tak;)