Avatar billede brs Nybegynder
07. oktober 2000 - 19:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tekst altid i bund af dokument

Jeg har noget tekst der altid skal stå i bunden af en hjemmeside uanset om man gør skærmen større eller mindre. Kan man det?
Jeg ved der er noget der hedder absolute top
bla bla, men hvad med absolute buttom?
Avatar billede nixen Nybegynder
08. oktober 2000 - 00:29 #1
så\'n her:

<div (eller span eller hvadsomhelst) id=aDiv style=\"POSITION:absolute;BOTTOM:0px\">blabla</div>

Det er den lette løsning der kun virker i internet explorer 4.0+

Hvis du skal have en løsning til netscape kræver det at du istedet sætter style=\"top:(højde af browservinduet-højde af denne div)\"; det er sådan set heller ikke noget problem, værdierne hedder noget med window.innerWidth og document.aDiv.height (tror jeg nok, ikke 100% sikker..), men under alle omstændigheder løber du så ind i flere problemer når bruger resizer vinduet (så skal man bygge en converter, det er en større opgave..).

Håber du kan bruge det :)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:00 #2
Lav en celle i et table som er valign=bottom...

Så nemt er det...
Avatar billede brs Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:31 #3
TAXA jeg prøver :)