Avatar billede tbrf Nybegynder
06. november 2002 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

E-smith og Promise ultra100 tx2

Hey
Jeg har brug for en driver til mit Promise ultra100 tx2 kort, og styresystemet som det skal virke under er e-smith. (den pt nyeste version, 5.5 eller noget i den stil.. )

Det ville være rigtig lækkert hvis driveren kan 'angives'/installeres under installation, da harddisken er for stor til bundkortets onboard controller, og derfor skal køre fra promise kortet. Jeg har haft skærm billede fremme under e-smith installation til angivelse af driver, men jeg mangler driveren... :(

Link til info om 'kortet'
http://www.promise.com/support/download2_eng.asp?mode=download&product_id=11

e-smith
http://www.e-smith.org/
Avatar billede bitib Nybegynder
15. november 2002 - 10:02 #1
Måske kan dette hjælpe dig; Ultra100 TX2 er meget lig en FastTrack100 TX2 som der RedHat drivere til. Opskriften til modifikation af U100 kan findes på nettet.
Avatar billede tbrf Nybegynder
15. november 2002 - 11:11 #2
bitib: jeg har faktisk kigget lidt på sådanne guider, men fælles for dem alle er at det kræver man har en v. 1 af ultra100 tx2 kortet.. desværre.. (min er v2)..

men det kan da være man kan bruge fasttrak driveren? .. det vil jeg prøve inden for en nær fremtid..
Avatar billede thissel Nybegynder
22. april 2003 - 16:36 #3
Hej tbrf

Jeg sidder med nøjagtig samme problem som dig, og ville derfor lige høre om det var lykkedes for dig at få dit kort til at virke.
Avatar billede tbrf Nybegynder
22. april 2003 - 22:47 #4
desværre ikke.. men har heller ikke haft den store tid til at rode med problemet..

du er mere end velkommen til at skrive her, hvis du falder over en løsning..
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. august 2003 - 22:52 #5
Løsningen skulle angiveligt være at ændre LILO, så den ved, at du har ATA controller på din PCI-bus. Prøv at læse dette:
http://www.e-smith.org/bboard/read.php?f=3&i=2631&t=2511. Artiklen handler mest om software RAID via disse kort, men metoden skulle vist være den samme.
Avatar billede tbrf Nybegynder
11. august 2004 - 15:55 #6
Jeg havde glemt alt om dette spg.. beklager.. men nu skulle der være orden i sagerne igen..