Avatar billede robertdhn Nybegynder
07. oktober 2000 - 15:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

preloader virker ikke rigtigt...

Hej

Jeg er ved at lave et stort site, med mange billeder (1.3 mb)

Der er bygget op i 9 scener, og jeg vil gerne ha´ min første preloader til kun at loade scene 1, hvor der er knapper til de resterende scener. Først når der bliver trykket på knappen til scene 3, skal scene 3 preloades.

Det som jeg har lavet nu virker ikke (en alm. preloader, if frames loaded, goto and play).

Den går rigtigt nok videre til scene 1 når den er loadet, men loader så viderepå alle 1.3 mb, og det skal den ikke!

Robert
Avatar billede powder Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:43 #1
Hej Robert,

jeg ved ikke om det er muligt for dig, eller kommer til at tage for lang tid, men i stedet for at dine \"underpunkter\" ligger i scener efter hovedscenen (Den med knapperne, så vil jeg foreslå at du laver hver scene til en swf fil og bruger loadmovie funktionen. Så undgår du nemlig at hele sitet ligger i en fil.

Jeg ved godt det bliver et stort arbejde men det er en bedre metode, fordi du også deler dit site op i mindre swf filer og derfor går det hurtigere med at loade hovedsiden.

\"Paste in place\" funktionen er guld når man skal gøre sådan noget :)

Hvis du har problemer med \"loadmovie så skriv igen.

Mvh.

Powder
Avatar billede allandk Nybegynder
09. oktober 2000 - 08:54 #2
--> Robert,

1. Lås alle dine lag op.
2. Klik på Edit Multiple Frames-knappen.
3. Klik på Modify Onion Markers-knappen.
4. Tryk Ctrl+A for at markere alt på din scene.
5. Højreklik et tilfældigt sted i det markerede, og vælg Copy Frames i genvejsmenuen.
6. Åbn en ny film.
7. Placér markøren i den første tomme frame, og højreklik.
8. Vælg Paste Frames.

Herefter vil alt indholdet kopieres over fuldstændig som i din \"hovedfilm\".

Gør det med alle din scener, og load dem så efter behov i din hovedfilm.

God fornøjelse...

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
09. oktober 2000 - 14:34 #3
Robert, du er en nar!

Jeg har lige givet dig en fuldstændig opskrift fra A-Z, og så giver du ikke så meget som eet pont.

ab :(
Avatar billede robertdhn Nybegynder
10. oktober 2000 - 08:15 #4
prøv at hør her allandk, jeg er ked af du ikke fik nogle point! men der var tale om en haste sag, og jeg havde løst problemet inden du skrev dit inlæg! Så derfor mente jeg Powder (som jo var den første til at svare), fortjente pointene?

- og tror du virklig jeg gider gi´ point til en der hedder allan?
Avatar billede allandk Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:02 #5
Fair nok... sådan da.

Alle der hedder allan skal ha\' 100 point i dag!

ab :)
Avatar billede powder Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:12 #6
Hey Allan,

hva! er du point liderlig eller hvad....

Powder
Avatar billede allandk Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:21 #7
Behøver man at være det?

Jeg mangler ikke ligefrem...

ab :)