Avatar billede mengo Nybegynder
06. november 2002 - 10:57 Der er 2 løsninger

PII 350 htz vs Celeron 400 htz

Ja spørgsmålet er simpel. Jeg skal bruge maskinen til at afspille dvd/mp3.

bundkortet giver ikke mulighed for overclocking. hverken på celeron'en eller PII'en

PII er slot 1
celeron er socket

RAM, diske m.m skal i ikke tænke på, kun hvilken processor der er hurtigst..

HVilken processor er hurtigst????

Tak
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
06. november 2002 - 11:26 #1
Jeg ved ikke om man kan sige hvilen der er hurtigst, men jeg vil dog sige at en PII ruller meget mere stabilt, hvorimod en Celeron er en slags lavbudget pentium, så jeg vil helt klart sige en PII tros den er 50 MHz lavere en Celeronen.
Så brug en PII...
Avatar billede halifax Nybegynder
06. november 2002 - 11:48 #2
Lidt fakta:
PII
FSB 100MHz, L1 32kB, L2 512kB med halv frekvens
Celeron 400
FSB  66MHz, L1 32kB, L2 128 kB med fuld frekvens

Kan PII bruge PC100 RAM jfr. bushastigheden ville den være mit valg.