Avatar billede nicknick Nybegynder
06. november 2002 - 10:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

WIn xp går automatisk til velkomstskærm

Hej, jeg kører Win Xp Professionel. Efter jeg har reinstalleret min maskine, går min maskine automatisk ud til velkomst skærmen når man ikke bruger maskinen i et stykke tid. Jeg skal så til at indtaste mit password for at komme ind igen. Jeg har før hen haft det slået fra så dette ikke sker. Det selvfølgelig en god sikkerhed når man forlader sin maskine, men jeg har ikke brug for det.

Nogen der ved hvor jeg slår denne funktion fra ? Jeg har altid haft password på min maskine, men der har førhen ikke vendt tilbage til velkomstskærmen når maskinen ikke er i brug.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede darkside Nybegynder
06. november 2002 - 10:44 #1
Spm må kun oprettes 1 gang, luk det ene ;9
http://www.eksperten.dk/spm/279922
Avatar billede nicknick Nybegynder
06. november 2002 - 10:46 #2
hvorhenne gør man det ? Konto --> ????
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 10:47 #3
Kontrolpanel, Egenskaber i strømstyring, avanceret, fjern hak ved "spørg efter adgangskode når computeren forlader standby".

Kan det ikke være det?
Avatar billede nicknick Nybegynder
06. november 2002 - 10:48 #4
Har prøvet det i forvejen, men hjalp ikke. SYnes sku jeg har været alt igennem efterhånden
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. november 2002 - 10:54 #5
Så tror jeg der er sket en fejl i din reinstall, det burde i hvertfald hjælpe.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 10:54 #6
Har du sat pauseskærm til? Så kan det være at det er fordi du har sat hak i "beskyt med adgangskode"!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. november 2002 - 10:55 #7
Prøv at slette (fjerne) dit password, og lade den stå lidt og se om den stadig vil have dig til at logge ind.

Hvis den ikke gør det, prøver du at sætte password på igen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. november 2002 - 10:56 #8
martinhrj: Hvis man har sin pauseskærm beskyttet med pass går den ikke ud i logon, men der kommer bare en boks hvor du skal indtaste pass.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 11:00 #9
Hmmm... må indrømme, at jeg ikke har testet det! Men hvis man læser i windows-help, skriver den at den "låser computeren" når man sætter kryds der! Og når den låser computeren, bliver man jo normalt smidt ud til logonbilledet... men tak for rettelsen :)
Avatar billede nicknick Nybegynder
06. november 2002 - 11:01 #10
MARTINHRJ: Fuck hvor jeg dum - he he. Det havde jeg sku overset. Du får dine point martin.

Men øhhh - hvordan overfører jeg pointene ?
Avatar billede nicknick Nybegynder
06. november 2002 - 11:02 #11
JEg havde sat kryds i "Vis velkomstbillede ved fortsættelse " under pauseskærm
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. november 2002 - 11:22 #12
Jeg svarer lige... så kan du give mig pointene :)
Avatar billede nicknick Nybegynder
06. november 2002 - 11:25 #13
tak til alle jer andre :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2002 - 11:46 #14
nicknick> gør nu som der bliver bedt om - du har oprettet det 2 gange!