Avatar billede zorianarki Nybegynder
05. november 2002 - 20:17 Der er 5 kommentarer

Radeon 8500 der staller

Specs:

Athlon XP 1800+
512 MB DDR ram
Windows XP pro
Radeon 8500 retail

Computeren kører super fint sålænge den ikke skal til at lave 3d rendering i en eller anden form.. men så snart den bliver sat til at lave 3d i form af spil eller 3d modelering eller lign. hvor den skal regne 3d ud så staller den efter mellem 10 sec. og 2 min. så er den frosset i .. hmm. 10-30 sekunder og rebooter så.
Har prøvet et GF2 fra en ven og der kørte den ganske fint, lidt langsomt tho :).. men ja.. ved ikke om det er noget det her kort har det med at gøre eller hvordan.. her er fejlmeddelelsen som bliver logget af windows.

//
// Watchdog Event Log File
//

LogType: Watchdog
Created: 2002-11-05 20:06:58
TimeZone: -60 - Romance Standard Time
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver

//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//

ShutdownCount: 17
Shutdown: 0
EventCount: 2
BreakCount: 2
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: ati2dvag
EventFlag: 1
DeviceClass: Display
DeviceDescription: RADEON 8500/RADEON 8500LE
HardwareID: PCI\VEN_1002&DEV_514C&SUBSYS_013A1002&REV_00
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0006000D 000A1816 0006000D 000A1816 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000004 00000000 00000000
DriverCompanyName: ATI Technologies Inc.
DriverFileDescription: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverFileVersion: 6.13.10.6166
DriverInternalName: ati2dvag.dll
DriverLegalCopyright: Copyright (C) 1998-2002 ATI Technologies Inc.
DriverOriginalFilename: ati2dvag.dll
DriverProductName: ATI Radeon Family
DriverProductVersion: 5.1.2600.0

Al hjælp værdsættes selvfølgeligt
Mange hilsener
-Andreas
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
06. november 2002 - 14:40 #1
Det lyder som en defekt ramblok på grafikkortet.... Drivere tror jeg ikke kan gøre noget, men at den har problemer med at håndtere noget input, som skal render i 3d, det kunne godt lyde som noget i retningen af en defekt ram kreds.
Avatar billede sekam Nybegynder
06. november 2002 - 18:59 #2
Prøv en af følgende ting.

Opdater din bios til nyeste version.
Sæt 'PNP OS Installed' til 'Yes' og sæt AGP hastigheden til x2 i din bios.
Avatar billede sekam Nybegynder
05. december 2002 - 23:30 #3
?
Avatar billede easy-com Nybegynder
19. januar 2003 - 14:16 #4
Hejsa zorianarki
Hmmmmmm. Dette er et Velkendt DRIVER problem, for de fleste XP brugere, jeg sidder selv og leder efter Løsningen, men til et Radeon 9500 NONPRO kort.
check www.rage3d.com for der er meget snak om dette.
ati2dvag er ALTID synderen, så vi må vente på AT MS eller ATI finder ud af løsningen, hvis vi stadig vil kører med XP, har læst at W2K ikke har disse fatale "break downs", såååå jeg går snart igang med at se om det er tilfældet.
om dette er et svar eller en Kommentar ?? ja ?? men tættere kommer vi ikke endnu desværre

Easy-Com
Avatar billede sejindk Nybegynder
18. marts 2003 - 11:49 #5
Jeg kan så sige at w2k desværre har det smme problem.  Ikke i lige så høj grad, men jeg kan ikke få lov til at spille f.eks battlefield 1942 i mere end 5 min. med w2k.  Da jeg havde XP pro kunne jeg slet ikke starte computeren op.  Den stoppede i velkomst skærmen.  Har et Radeon 9000 kort fra ATI.
Jeg har tænkt mig at degradere endnu engang, nu ned til 98, da det ikke kører over NT, og at problemet ligger der, da det sætter for meget strøm til rammene, når man har et nyere grafikkort.

SEJinDK