Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. november 2002 - 17:35 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Rename en MASSE filer, hvordan?

Hejsa

Jeg har tre mapper, med 100+ billeder i hver fra et digital kamera. I hver mappe hedder de det samme, altså 1, 2, 3 osv., og når skal alle samles, men der er jo 3x1, 3x2, 3x3 osv., hvordan kan jeg kan jeg ændre navne på ALLE, så de hedder 1, 2, 3, 4, og bliver lagt sammen.

Gider IKKE at gøre det manuelt :)

MVH
Christoffer
Avatar billede girlscout Nybegynder
05. november 2002 - 17:36 #1
Prøv den her ;-)

http://www.techalchemy.net/
Avatar billede soreno Praktikant
05. november 2002 - 17:37 #2
total commander har et multirename tool. marker filerne og tryk ctrl-t
kan hentes som shareware her:
www.ghisler.com
Avatar billede no_doubt Nybegynder
05. november 2002 - 17:37 #3
ligge alle i en mappe huske hvor den nye mappe starter derefter i den nye mappe ctrl+a efterfuldt af F2 tast 1 og resten for navne derefter...
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. november 2002 - 17:38 #4
Prøv at gå ud i en dos-prompt, og skriv:
ren ????????.jpg ???????a.jpg

Har lige testet på 3 filer, og det ser ud til at virke fint...
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. november 2002 - 17:49 #5
brugte spotgun, da det var klart lettest, smidder du et svar, så får alle lige point
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. november 2002 - 17:51 #6
spotgun > hvorfor kendte jeg ikke den, fandt lige ud af denne:
ren b???????.jpg a???????.jpg :)
Avatar billede pzycho Nybegynder
05. november 2002 - 17:53 #7
Prøv med AcdSee, marker alle de filer du vil have omdøbt, og tryk f2. Her kan du skriver 'fødselsdag #' hvorefter AcdSee selv erstatter # med med et tal.
Acdsee kan hentes i prøve version her...
http://download.com.com/3000-2193-1808446.html?tag=lst-0-2
kan bedst selv lide version 2,4 men der er også kommet en version 5.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2002 - 17:55 #8
havde du haft WinXP kunne du nemt ha' gjort det, faciliteten er indbygget ;o)
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. november 2002 - 17:55 #9
hehe al den gamle dos-viden er sgu ikke altid helt forgæves :-)