Avatar billede girlscout Nybegynder
05. november 2002 - 16:07 Der er 10 kommentarer

Seagate 20GB der står af og ikke vil hele tiden

Hd model:

Seagate 20GB
Model: ST320410A

Problemet er at denne harddisk virker fint når man starten computeren op og bruger den de første 5 min, men så forsvinder den og holder op med at virke 100%.
Efterfølgende "forsvinder" den helt fra computeren..den bliver nærmest usynlig.

Jeg har prøvet at køre scandisk og den finder ingen fejl.

Nogen der ved hvad der evt. kan være galt?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
05. november 2002 - 16:10 #1
hvor mange enheder har du i som f.eks. Harddiske, CDROM drev.
hvilket grafikkort, hvilken proccessor og hvor står er din strømforsyning?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
05. november 2002 - 16:11 #2
bliver den meget varm??
Avatar billede amd Nybegynder
05. november 2002 - 16:20 #3
Den er garranteret ved at futte af...... skynd dig og tage backup.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2002 - 16:35 #4
prøv at køre denne software: http://download.seagate.com/seatools/registration.nsf/eula/desktop

se info her: http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

så kan du diagnostisere fejlen og finde løsningen ad den vej. Men en udemærket ide er at tage en backup nu!!!
Avatar billede girlscout Nybegynder
05. november 2002 - 16:39 #5
Den bliver ikke varm...

Jeg har forsøgt at tage mit cd-rom drev ud sådan at hver af de to harddiske i computeren kører på hver sin controller.

Stømforsyningen burde være stor nok da computeren er solgt med hd og cdrom drev i.

James_t_dk -> Jeg prøver lige at køre softwaren og melde tilbage.
Avatar billede girlscout Nybegynder
05. november 2002 - 17:32 #6
Resultatet af testen ses her:

-----------------------------------------------------------------
    _ _ _
  / / (_)
  _\ \ \  DIAGATA.EXE Version 3.02.1011ML
(_)_/_/
-----------------------------------------------------------------
Copyright (c) 2000 by Seagate Technology, Inc. All rights reserved.
Timer Resolution: 0.000122
Long Test Begin: 05-Nov-2002 17:19:44
Cable Test -  Passed
Buffer Test -  Passed
Identify Data
  Model Number: ST320410A
  Serial Number: 3FG1JDK3
  Firmware Revision: 3.39
  Default CHS: 16383-16-63
  Current CHS: 16383-16-63
  Current Capacity: 16514064 Sectors
  Total Capacity: 39102336 Sectors
  80 Conductor Cable Reported
  ID Method: Jumper
SMART Check: Passed
AtaCore Error 2 in SeqScan
Long Test Failed: 05-Nov-2002 17:22:22
---------------------------------------------

Spørgsmålet er så bare... hvad filan skal jeg så gøre? der har ikke været problemer før? skal den så til rep oder was? :-(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2002 - 19:10 #7
Du skal tage en backup nu, for ellers mister du dine data.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2002 - 19:15 #8
Er det muligt at formatere med det program, hvis ja, så gør det!

Men sender du disken til rep. mister du dine data.
Avatar billede girlscout Nybegynder
05. november 2002 - 19:25 #9
Jaer, men jeg kan vel ikke fikse den på andre måder`? Den skal vel til rep for at blive fikset?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2002 - 20:25 #10
Det kan sikkert ikke betale sig at få den reppet med mindre der er garanti på den.

Men tag en backup inden du sender den til rep, den kommer helt sikkert tilbage nyformateret, hvis den ikke bare bliver ombyttet til en ny. Og de er ikke forpligtiget til at tage backup af dine data.