Avatar billede busser Nybegynder
07. oktober 2000 - 01:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering 2

Jeg kan kun defragmentere 4% af drev c.Har kørt i 48 timer. Det er en Compaq 5861,der har været store problemer med.Kan nogen hjælpe? Busser
Avatar billede savle Nybegynder
07. oktober 2000 - 01:51 #1
Hej busser. Ved ikke men prøv hvis du har en skaner eller printer eller noget andet der for den til at om starte,sluk for det og gen start før du defragmenter?.
Avatar billede sen8or Nybegynder
07. oktober 2000 - 02:03 #2
Hejsa Busser,

Prøv at slå evt. Antivirus og andet der kører i baggrunden fra og tryk så på \"start\" så startboxen kommer fram - den vil forhindre at Windows går i gang med at køre baggrunds-tasks.

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede busser Nybegynder
07. oktober 2000 - 02:04 #3
Hej savle    Printeren har været tændt, jeg prøver at slukke. Tak for oplysningen
Avatar billede savle Nybegynder
07. oktober 2000 - 02:07 #4
Husk at slukke for det  igen efter om start inden defragmentering.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. oktober 2000 - 02:10 #5
genstart computeren i fejlsikret tilstand og kør så defragmenteringsprogrammet! det burde virke!
Avatar billede nuna Nybegynder
07. oktober 2000 - 04:35 #6
Genstart i DOS --> gå ind i windows --> deltree temp --> md temp, herefter kør scandisk /all, derefter, hvis win98 kør scanreg /fix, genstart boot maskinen i windows starter du en fuldstændig scandisk med automatisk udbedring af fejl, så burde du kunne køre defragmenteringen.

Det skulle hjælpe.
Avatar billede denboj Nybegynder
07. oktober 2000 - 05:20 #7
Hold  crtl + alt + del inde - og afslut alle andre programmer end explorer og systray. herefter start defrag og det kører

husk at køre scandisk inden defrag - her er fremgangsmåden den samme
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:00 #8
Jeg er stærkt enig med denboi.
Alle programmer som du kan undværre skal helst være lukket.
Avatar billede tnh Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:08 #9
Yeps, hvis du arbejder på computeren under defragmenteringen, bliver der skrevet til harddisken, hvorefter defragmeneringen startes forfra - hvis det er problemet burde være stødt på en box der fortæller noget i stil med: Defragmentering er nu genstartet 10 gange, vil du fortsætte?
HVIS du er stødt på denne box er jeg, som denboj, oxo ret sikker på at du skal lukke alle andre programmer der skriver i baggrunden - især virusprogrammer!
-> tnh
Avatar billede nuna Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:12 #10
Prøv nu lige at følg min instruktion, det skulle hjælpe!
Avatar billede busser Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:32 #11
Hej nuna  Tusind tak for hjælpen,det tog tid (20 timer),men det virkede Hilsen busser
Avatar billede nuna Nybegynder
08. oktober 2000 - 04:34 #12
rart at kunne hjælpe :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:47 #13
nuna// hvad er forskellen egentlig på at køre fra dos og køre fra windows med næsten alt lukket ?
Avatar billede tnh Nybegynder
09. oktober 2000 - 20:55 #14
20 timer?? Stygt...

-> tnh
Avatar billede busser Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:12 #15
Det er galt igen. Kan ikke køre scandisk(50 timer),ej defagmetere 100 point til den der kan hjælpe. P.s. Back-Up & Compaq aner intet! busser
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:20 #16
busser///////////////////// prøv nu at gøre som jeg siger eller fortælle lidt om hvad du har forsøgt
Avatar billede nuna Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:34 #17
denboj: meningen med scandisk både i DOS og Windows er at så er du næsten 100% sikker på at scandisk fanger de fleste diskfejl, i win98se plejer jeg at bruge scanreg /fix mens jeg alligevel er ude i dos.

Nuna

PS. jeg har været supporter i de sidste 5 år, i grønland, så jeg har været igennem alle fejlene.
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:13 #18
men det betyder jo ikke at min metode ikke vil virke he he - forøvrigt er det måske en god idé at vælge komplet overflade scanning efter at du har trykkket crtl + alt + del og lukket alle andre programmer end systray og explorer
Avatar billede nuna Nybegynder
13. oktober 2000 - 17:08 #19
Jamm selvfølgelig
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 02:12 #20
20 timere, hvad med at f diske og starte forfra. Det er der vist et stort behov for. Uha Jeg var stået af for længe siden. Nej så heller geninstallere op til de mest brugte programmer. Herefter laver man et image af C drevet. Så er den fjong til næste gang, der sker noget alvorligt.