Avatar billede drzulu Nybegynder
05. november 2002 - 11:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup Exec -- Backup af Domain Controller

Jeg skal have taget backup af en Domain Controller.
Jeg bruger Backup Exec v. 8.6.
Har ladet mig høre at det er muligt at tage backup af kørende DC´er med Active directory.

I netværket har vi en anden server som står og replikerer med DC´eren, men kunne godt tænke mig at tage backup, hvis uheldet skulle være ude.

Hvordan sikrer man det bedste backup?

Jeg ved at det ikke kan betale sig med at tage et image af DC éren, da den jo står og replikerer med en anden server. Ved en restore af DC ´eren ville der gå kaos, fordi den anden server har en opdateret active directory som DC ´eren ved restoren mangler.

Hvordan skal jeg bære mig frem?
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. november 2002 - 11:51 #1
Du skal bare sørge for at tage en backup af mappen system state på DC'eren, den indeholder hele AD'et.
Avatar billede drzulu Nybegynder
05. november 2002 - 11:56 #2
"System State" mappen? Hvor skulle den være placeret? Kan ikke finde den.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. november 2002 - 12:22 #3
Når du kobler dig op til maskinen inde fra Backup Exec kan du se den hvis du trykker på plusset for den maskine, jeg mener den ligger i bunden.
Avatar billede mejnert Nybegynder
05. november 2002 - 12:25 #4
I BE 8.6 står System State for sig selv ligesom dine Drev C: D: o.s.v. inde under backup.
Avatar billede drzulu Nybegynder
05. november 2002 - 12:29 #5
OK men hvad hvis den er grå? Jeg kan ikke vælge den.

Hvad kræver det før jeg kan vælge den? En remote agent på DC´eren?

Er det her noget du selv har prøvet kmjensen?

Giv lige et svar så får du point
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. november 2002 - 12:31 #6
ja, det kræver en remote agent, ellers kan du ikke, men du kunne jo installere din backup exec på DC'en ?? hvis du vil spare agenten. Ja, jeg har prøvet det flere gange ved forskellige kunder, og jeg har også prøvet at restore den, det virker fint.....
Avatar billede drzulu Nybegynder
05. november 2002 - 12:32 #7
tak
Avatar billede drzulu Nybegynder
05. november 2002 - 12:36 #8
nå jo er det nok med at tage backup af "system state" eller bør man tage backup af andet?
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. november 2002 - 12:38 #9
Det er faktisk nok med system state, så kan du gendanne din server og restore system state, så er din AD intakt igen. Med hensyn til backup er det jo svært at sige hvad du skal tage af det kommer helt an på hvordan din server er konfigureret.