Avatar billede thedino Nybegynder
04. november 2002 - 23:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lukke mit Relay i Exchange 2000 ???

Hej derude

jeg har lidt problemer med et lukke mit relay i Exchange 2000..
Nogen der ved hvordan det gøres, eller kan et godt link til hvor der står noget om det...
Jeg er lutter øre :)))

TheDino
Avatar billede netspec Nybegynder
04. november 2002 - 23:46 #1
Hej Dino

Jeg går ud fra du her tænker på spam (eller nærmere bestemt for at sende spam videre via din Exchange server). Exchange 2000 er som standart sat op til ikke at tillade relay så det burde give sig selv :o)

Skulle du dog af en eller anden grund stadig have mistanke om din server tillader relay, får du lige nogle nyttige links:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q313395
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314734

Mvh
Netspec
Avatar billede thedino Nybegynder
05. november 2002 - 00:03 #2
hehe.. tak skal du have... Point naturligvis den vej.. og NEJ, mit Relay var ikke LUKKET som default :)))-. men det er det nu :)

Havde selv fundet denne her, rart at vide hvad man lukker hvordan...

http://www.brienposey.com/mail_relay.htm

TheDino
Avatar billede netspec Nybegynder
05. november 2002 - 00:07 #3
Jamen det var da så lidt. Rart at høre at man kan hjælpe lidt :o)

Netspec
Avatar billede thedino Nybegynder
05. november 2002 - 00:16 #4
håber du har tid til 1 mere... hehe
når jeg bruger dit link..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q313395

Og kører denne her:

Examine Relay Restrictions for Anonymous SMTP Connections
Click Start, click Run, type telnet in the Run box, and then click OK.
At the Microsoft Telnet command prompt, type set LOCAL_ECHO, and then press ENTER.
Type open server_name 25, and then press ENTER.
To verify that you are successfully connected to the ESMTP Mail Service, type helo domain.com, and then press ENTER.
Type mail from: advertiser123@domain.com, and then press ENTER.
Type rcpt to: recipient@another-domain.com, and then press ENTER. Note the "Unable To Relay For Recipient@Another-Domain.com" error message.
Type quit, and then press ENTER twice to close the connection to the server and leave Telnet running

så får jeg ikke den "Unable To Relay For Recipient@Another-Domain.com"  fejl som der beskrives... det må da betyde at mit relay stadig er åbent ???
Avatar billede thedino Nybegynder
05. november 2002 - 00:17 #5
eller hvad ???

:)))
Avatar billede netspec Nybegynder
05. november 2002 - 00:38 #6
Hej Dino

Så har jeg lige et godt link til dig for at teste

http://www.abuse.net/relay.html
Avatar billede thedino Nybegynder
05. november 2002 - 01:11 #7
hmm... har lagt min server om, og før hed den 2000server, og nu hedder den 2000server2.
De workstations der skal logge på, kan ikke logge på nu... Får en fejl der siger "Tillidsforholdet mellem denne workstation og det primære domæne svigtede".

Noget der siger dig noget +??

/TheDino
Avatar billede thedino Nybegynder
05. november 2002 - 01:13 #8
den hedder ja faktisk 2000server.domain.dk og 2000server2.domain.dk

/TheDino
Avatar billede netspec Nybegynder
05. november 2002 - 14:06 #9
Prøv på en af arbejdsstationerne at logge lokalt på som administrator og ændre den til at tilhøre "workgroup". Genstart maskinen, log lokalt på som administrator og meld workstation ind i domænet igen og genstart.