Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

mIRC og TDC adsl

Hey...
Jeg har et problem med min vens internet... eller, han har :)...

Han kan ikke connecte til en IRC server... Vi har fundet ud af at det er fordi han ikke har åbnet port nummer 6667...

Her er lidt info:
Forbindelse: TDC bredbånd/adsl 256/128
Router: D-Link DL-804 - Built in Firewall

Hvordan åbner man port nummer 6667?
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. november 2002 - 16:24 #1
den skulle være åben, du kan evt prøve at slå firewall ud
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:27 #2
men kan man ikke gøre det uden at deaktivere den??
hvordan deaktivere man den?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 16:29 #3
Gå ind i din browser og skriv http://192.168.0.1
skriv admin i Username og lad password forblive blankt

gå ind i Basic Setup og ind i Specific Application Support

sæt flueben i mIRC og tryk på Finish... så skulle det gerne køre...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:33 #4
Westhi: det lyder ikke så svært... vi prøver lige... tak :)... jeg uddeler point hvis det virker!
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:35 #5
Der kommer denne meddellelse frem::

401 Unauthorized !!!

Browser not authentication-capable or authentication failed.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:35 #6
når man skriver admin og trykker ok...
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 16:44 #7
på routeren sidder der en lille knap hvor der står Factory Reset
sluk routeren og hold knappen inde i 5 sek
tænd så routeren
og den blinker vildt på en af de små dioder på forsiden
sluk routeren og tænd den derefter igen, og gør overstående igen
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:46 #8
jamen hvad hvis routeren er sat op af tdc så man bare sætter stikket i net kortet og så er man er på? skal man så ikke brue det der pass?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 16:47 #9
Har i selv sat pass på?
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 16:49 #10
nej... Der var en TDC mand og installere det... ingen af os var der...
han har programmeret Routeren sådan at man ikke skal bruge username eller password...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. november 2002 - 17:03 #11
westhi??
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 17:06 #12
Ja jeg giver op :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
04. november 2002 - 15:50 #13
...
Avatar billede meanisak Nybegynder
04. november 2002 - 22:31 #14
Hvis du har TDC Teledanmark Bredbånd (altså den løsning der også inkluderer at telefon og bredbånd kommer på samme regning) skal du slet ikke bruge dit username og password for at komme på nettet. Routeren skal bare være sat op til Direkte Forbindelse, ikke PPPoE.
Hvis routeren blev købt sammen med dit bredbånd, så har du ret til support på den hvis du efterfølgende ikke kan komme på nettet, så der er ingen grund til ikke at forsøge et reset - men vent hellere til hotline har åben :)
Avatar billede initializing Nybegynder
04. november 2002 - 22:32 #15
Enraggedbudda: Har du ICQ?
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
05. november 2002 - 16:08 #16
intializing: ja, why? mit uin: 125263072... Jeg har vist added dig..? hedder du ikke Amplificator?
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 22:33 #17
Jo..
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
07. november 2002 - 22:04 #18
Fandt selv ud af det....