Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 13:47 Der er 35 kommentarer og
5 løsninger

hvad er best?

hej eksperter:-)

hvilket windows styrersystem er best?
begrund dit svar....

tak

hilsen rasmus
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. november 2002 - 13:49 #1
Jeg synes helt klart det er XP, der er bedst, til hjemmebrug/spil
Men til arbejdsbrug er det helt klart 2000
Avatar billede rs2000 Nybegynder
03. november 2002 - 13:50 #2
Jeg kører Xp lige for tiden og er godt tilfreds.
Det kommer aldrig med blå skærm eller noget.
Det er nok det mest stabile Win. der findes
Jeg kan bare ikke køre NFS Porsche i winxp.
Så jeg vil snart have en hd mere med win98 på.
Avatar billede n!nja Nybegynder
03. november 2002 - 13:51 #3
Bruger selv WinXP Pro og er yderst tilfreds, har ikke haft problemer med det. Og så er det så dejligt let at installere, den finder selv stort set alle drivere så man selv er fri for at lede efter dem...
Avatar billede hsm Nybegynder
03. november 2002 - 13:55 #4
Bedst til hvad??
Avatar billede wanix Praktikant
03. november 2002 - 13:58 #5
XP Til leg og spil.
2000 Til Arbejde og måske server.
98 leg, spil og arbejde.
ME Min endetarm.
95 Hvis du har en gammel bærbar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2002 - 14:01 #6
Det kommer meget an på hvad du skal bruge det og hvor ny din pc er.
Hvis du har en rimelig ny pc med mere en 128 Mb ram, vil jeg sige windows 2000. I forhold til xp er der følgende fordele.

- flere fejl er rettet, flere opdateringer på markedet, findes i en serverversion, stiller ikke så store krav til hardware som xp. Der er migbekendt intet software, der kræver XP for at køre eller køre hurtigere på XP end på 2000 (fortæl  mig hvis jeg tager fejl).

Hvis din maskine er gammel vil jeg foretrække linux eller windows 95 OSR2
Avatar billede idm Nybegynder
03. november 2002 - 14:01 #7
Windows 2000 Pro ENG er det bedste... det er blevet kåret som det mest stabile Windows system...

Xp er ikke godt til andet end Spil... for man kan ikke lave om på IRQ addresserne... og så er der en masse fejl...

Grunden til at man skal køre med ENG OS er at der er for mange fejl i den Danske version... og den der har lavet det om har lavet fejl i det....

Det var alt
Avatar billede stroehm Nybegynder
03. november 2002 - 14:07 #8
Helt sikkert win2000pro eller XPpro - eller en 2000 server!
Det er alle systemer som er "syet" til professionelt brug, og de virker, hvor man ikke kan leve med systemer som går ned hele tiden og ikke kan kofigureres ordenligt.
Til alt andet brug end til spil skal der stå "pro" efter hvis det kommer fra Microsoft!!!

Jeg har kørt med win200pro siden det kom - og har ikke haft nogen form for problemer tværtimod - jeg har ikke fundet grund til at opgradere til XPpro, endnu!
Avatar billede stroehm Nybegynder
03. november 2002 - 14:08 #9
bemærk at XP-home og XP-Pro er to forskellige produkter!
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 14:10 #10
min pc er en fujitsu siemens 1266 mhz cpu, 256 mb ram(SD ram), 40 gb hdd, nvidia geforce 400 m. 64 mb ram... jeg bruger den til:
hjemmeside kodening
grafik programmer
spil
musik/film
tekstbehandling, regneark osv
ja og hvad en 15 årig ellers bruger sin pc til....
hvad mener i? windwos 2000 eller windows xp?
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
03. november 2002 - 14:11 #11
2000 skal du vælge så...
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 14:12 #12
noget af det der gernere mig i windows xp er at i hjemmenetværk kan man ikke kunfigurer det særlig godt f eks man kan ikke sætte kode på nogen af sine mapper det kan man jo i de ældre versioner 95,98,me,nt,2000
Avatar billede stroehm Nybegynder
03. november 2002 - 14:18 #13
Jewg har win200pro kørende på en gammel PII 350 mhz med 196 ram og 2 standard sløve hardiske. Jeg køre Photoshop, MS Office og IIS på den og det er lige til at holde ud - så længe det ikke er rigtigt arbejde - dog laver jeg ikke a3 plakater i prepress kavlitet på den!!!
Jeg har hørt fra mange at det  vil kræve langt flere hardware resourcer at have en ordenlig hastighed - men det passer ikke altid!!!
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 14:19 #14
stroehm--> mener du at xp pro er lige så godt som win 2000 pro???
og kan man kunfigurer sit hjemmenetværk ordenligt??.(med koder ovs?)
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 14:21 #15
stroehm-> du er vel ikke på icq, msn fordi jeg har lige nogen spm til dig
Avatar billede stroehm Nybegynder
03. november 2002 - 14:24 #16
>>ulich512
Jeg har som sagt ikke haft behov for at opgradere endnu og har derfor ikke praktisk erfaring med XPpro, men jeg kan ikke forestille mig at netværket er ændret til det dårligere i Pro versionen om ikke andet er der vel en service pak på vej som ordner dette.
Skal lige siges at man installere 3 service paks på win200pro for at vvære med.
Så vidt jeg ved er der vist ikke de store forskelle på win200pro og XPpro meget andet end brugerfladerne.

Du burde måske få fat i en billig win200pro nu og springe XPpro over og vente på næste version af windows - det kommer jo snart - og her kan man tale om store ændinger i selve kernen af styre systemet.
- det har jeg valgt at gøre indtil videre...
Avatar billede stroehm Nybegynder
03. november 2002 - 14:26 #17
>>ulich512
Du kan smide mig en mail og få mit messenger ID - er ikke på ICQ PT!!!
j@uvt.dk
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 14:32 #18
okay du har en mail i din indbakke
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. november 2002 - 15:43 #19
Jeg synes klart at win2000 er bedre end XP. XP har alt for travlt med at "hjælpe een!", og det er skide irriterende at man ikke bare kan få lov at arbejde. Når man putter en CD i Xp skal den straks spørge hvad man vil med den osv. 2000 rules !!!!!!! (o;
Avatar billede mt23 Nybegynder
03. november 2002 - 21:37 #20
Xp har SÅ meget installeret så det kan de sq ikke kalde for PRO!!! Windows 2000 pro er KLART bedst, hvis bare min pc gad virker ;-)
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 22:41 #21
mt23> hvad mener du med at xp pro har meget installeret??
Avatar billede mt23 Nybegynder
03. november 2002 - 22:44 #22
Ja det som Deaddog sagde ;-)..
Det er rigtigt man ikke kan kalde det brugerfridt med alt det pis det har..
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 22:46 #23
XP pro, til hver en tid. Bygger på en forbedret Windows2000 kerne.

Det tingeltangel de andre nævner kan nemt deaktiveres.
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 22:49 #24
hvad siger deaddog?...
ja det med at xp gerne vil hjæle en, men hvad har det installeret ud over windows?
Avatar billede mt23 Nybegynder
03. november 2002 - 22:51 #25
Se dog selv forskel på 2000 og xp.

Hygge!
Avatar billede ulich512 Nybegynder
03. november 2002 - 22:57 #26
schulze> kan de det?.. altså det med at når man smider en cd i kommer den strakt med hjælp om hvad vil foretage sig....
er xp pro bygget på en 2k kerne?
kender du til netværk i xp pro???
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 22:59 #27
ulich512>Du kan få WindowsXP til at ligne og opføre sig som Windows2000 no prob.

>er xp pro bygget på en 2k kerne?
Ja, dog med en del forbedringer.

>kender du til netværk i xp pro???

Ja.
Avatar billede ulich512 Nybegynder
04. november 2002 - 13:49 #28
schulze> kan alle det tingletangel slåes fra i xp fx det med cden?.....

ang netværk i xp pro: er det sådan at man kan vælge flere måde at dele sin mappe på, altså med adgangskode,skrivebeskyttet, og fuldt.. eller er det ligesom i home versioner at man kun har 2 muligheder?(del denne mappe på netværket og tillad netværksbrugere at ændre i mine filer?!?? hvordan er det i xp pro?

ulich512
Avatar billede ulich512 Nybegynder
04. november 2002 - 13:49 #29
btw jeg opretter lige et spm med ponit til dig bagefter
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 13:52 #30
ang netværk:
Du kan deaktivere simpel fildeling i Pro og så fungere det på samme måde som i Windows 2000

>kan alle det tingletangel slåes fra i xp fx det med cden?.....
Ja
Avatar billede ulich512 Nybegynder
04. november 2002 - 13:53 #31
KAN MAN???:)... aj hvor fedt:)... hvad så med xp home?.....
og hvor gør man alt det?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 13:56 #32
Ved ikke med home, den har jeg ikke haft i fingrene.

>og hvor gør man alt det?

Det står i hjælp.
Avatar billede ulich512 Nybegynder
04. november 2002 - 18:26 #33
ja okay skal jeg så bare søge efter "deaktivere simpel fildeling"???
jeg kan nemlig ikke finde det... men det er nok fordi jeg har xp home...
men tak aligevel opretter lige et unikt spm til dig med point
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 18:36 #34
oki
Avatar billede ulich512 Nybegynder
04. november 2002 - 18:40 #35
kan du ikke lige fortæller mig hvad jeg skal søge under i hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 18:47 #36
F.eks. Højreklik på startknappen - vælg egenskaber - Marker Klassisk version af start menuen.
Avatar billede ulich512 Nybegynder
04. november 2002 - 22:05 #37
tak men det ved jeg godt:).. det var mere med deaktivere simpel fildeling  det er det jeg mangler... hvor kan jeg gøre det henne?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 22:16 #38
Dobbeltklik på denne computer - vælg funktioner - mappe indstillinger.
Klik på fanen Vis - fjer hak i "Brug enkel fildeling"
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 22:17 #39
fjer=fjern even
Avatar billede ulich512 Nybegynder
05. november 2002 - 13:10 #40