Avatar billede lars66 Nybegynder
03. november 2002 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tidligere win-harddisk?

Når man nu har fået sin Linux Red-Hat op og køre, og man er
kommet på nettet, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man installerer en brugt ekstra harddisk på sin Red-Hat maskine? Kan man lave en Linux-formatering?
Avatar billede lars66 Nybegynder
03. november 2002 - 11:19 #1
Det er Red-Hat 8.0 Home Edition jeg kører med. Er der noget smart formaterings-halløj man kan bruge?
Avatar billede signout Nybegynder
03. november 2002 - 11:20 #2
Smid disken i maskinen , kør fdisk og fjern alle partitioner fra disken. Lav herefter en eller flere partitioner af typen ext2 og kør mkfs... Hvis disken hedder /dev/hda5 skal du køre 'mkfs /dev/hda5'
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 13:33 #3
det kan du læse om på www.helgec.goggle.dk
Avatar billede thojo Nybegynder
05. november 2002 - 09:33 #4
Jeg kan også kun foreslå fdisk, ellers kan du bruge pips i linux..