Avatar billede shjdsi Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

lpr remote printing fra nt server

Jeg vil have installeret en netværksprinter på nt som jeg så kan share til mine brugere. Printeren er koblet til netværket og har et hostnavn samt ip.
I windows 2000 er der standard mulighed for remote lpr. Men hvad med nt. Har microsoft et produkt man kan hente eller hvad!
Eller hvad skal jeg ellers gøre!
Avatar billede HenrikA Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:42 #1
Hvis du starter med at installere driveren til den printer der skal bruge LPR port får du mulighed for at vælge LPR når du skal specificere porten.
Sådan er det ihvertfald med Xerox printere.
Avatar billede shjdsi Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:06 #2
Desværre virkede det ikke rigtigt med hp laserjet m/mp 5. Problemet er at jeg ikke for mulighed for at vælge eller oprette en remote printer port. Jeg downloadede driver fra hp hjemmeside.
hmm... ellers nogen ideer!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:44 #3
Tjaa... har du husket at installere TCP/IP Printing Services under NT\'en ?? Deri skulle LPR følge med
Avatar billede wracher Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:03 #4
Tigerdyr -> Year, det burde være nok.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:02 #5
du siger det er en hp printer... er den så koblet på netværket via en hp jetdirectbox??
Hvis det er tilfældet, så er det jo bare at installere webadmin på serveren, og derefter share dem id til dine klienter.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:21 #6
>> fessor, du har ganske ret, hvis det er en HP med JetDirect, men hvor pokker ser du HP i spørgsmålet ? (er jeg virkelig så blind)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:34 #7
Ups, der...og det ser ud til at være en JetDirect printer.
>> shjdsi, Skulle du være interesseret er her lidt info omkring din printer og NT
http://www.hp.com/cposupport/docindex/lj5m_use_prod3.html
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:38 #8
Avatar billede shjdsi Nybegynder
08. oktober 2000 - 16:33 #9
Mange tak for de gode svar og kommentar! HP 5mp er en netværksprinter derfor er en jetdirect box ikke nødvendig. Jeg er temmelig ny i NT, men fandt tcp/ip printing service på nt cdén. Jeg kender til jetadmin softwaren, men kun under unix. Derfor hentede jeg den og har nu fået det til at virke.
Mange tak for hjælpen folks:-)
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2000 - 21:41 #10
tigerdyr>> ;)

shjdsi>> Det var godt at det virker