Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 14:14 Der er 26 kommentarer

problemer med at min pc fryser

jeg har lige købt en p 4 2,4 ghz med 512 ddr ram og et geforce 4 ti 4200 128 mb ddr ram grafikkort
og mit problem er at min computer fryser meget ofte og det sker typisk når jeg f.eks. vil høre noget musik og jeg så scroler lidt rundt i min mappe med musik så fryser den og windows genstarter og følgende fejl meddelse kommer:

computeren blev genstartet efter en uventet lukning. windows fandt en mulig enhedsfejl.
driveren til skærmenheden kunne ikke udføre en tegnehandling. kontakt producenten af enheden for at få en driveropdatering. (jeg har den nyeste driver installeret)
informer microsoft om fejlen
skærmdriveren til nvidia geforce 4 ti 4200 er muligvis årsagen til, at systemet bliver ustabilt.

er der nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har i et godt forslag til hvad jeg kan gøre?

ps grafikkortet er fra daytona
Avatar billede fido82 Nybegynder
02. november 2002 - 14:15 #1
opdater din driver til dit grafikkort
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:16 #2
guderup

hvilken driver har du installeret?
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
02. november 2002 - 14:16 #3
opdatere gfx driver www.nvidia.com
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:18 #4
han siger jeg han har den nyeste installeret...

så måske han skal neddatere den... ?

hvad driverversion kører du guderup!?
Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 14:18 #5
30.82
Avatar billede fido82 Nybegynder
02. november 2002 - 14:19 #6
ptøv at køre en windows update så, og intaller alle updates
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
02. november 2002 - 14:20 #7
derfor prøv stadig at opdatere med den nyeste fra nvidia..  kan være installations fejl, eller driver fejl... der er fejl i en del af gf4 drivere har selv bøvlet med mit... det er magen til hans min pc frøs bare i spil osv..
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 14:31 #9
30.82 er den mest stabile......

Det kunne være noget i bios, hvis den f.eks er sat top til at GFX er PCI...så skal den skiftes til AGP.....

Og check lige om du har noget onboard GFX og OnBoard lyd der er slået til (lyd skal self hvis du ikke har et lydkort sat i)....
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:34 #10
ah

så det er bare for sjov at nvidia har udgivet de nye drivere her?
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 14:40 #11
Den nyeste driver kører bestemt ikke stabilt i 2k....

har brugt den men gad ikke blå skærm hver 10 min.....

Hvorfor laves der så bios update ? jeg mener hvorfor laver producenterne så ikke bare mobos så de funker ?
Hvorfor er det oftest ikke den nyeste bios der er på ens mobo når man køber det ?

Der er mange spg. men jeg kan nok svare lige så lidt som dig ?

Måske det er en biosupdate der skal til ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:42 #12
nu modsiger du altså dig selv...

der laves netop nye drivere af samme grund som der bliver lavet bios opdateringer...

for at rette alle de fejl som man finder frem til som tiden går.

hvad mener du?
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 14:44 #13
modsiger jeg mig selv ?

man retter fejl men der kan ABSOLUT IKKE komme nye fejl til følge af rettelse af andre ?
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 14:45 #14
Nå jeg er off  gidder ikke endnu en lam diskussion med dig anuseren......

Jeg er kommet med min mening ud fra mine erfaringer.........og det er det......

Så er jeg egenligt ligeglad med hvad du mener........
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:46 #15
det er også iorden... men du modsiger jo dig selv... syns jeg er lidt ærgeligt overfor spørgeren som på den måde formentlig blir forvirret...
Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 14:49 #16
har lige installeret 40.72 og nu er den holdt op med at fryse men der kommer konstant sort skærm et par sekunder hvis du bare trykker et eller andet sted
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:51 #17
trykker hvad?

på tastaturet?
Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 14:54 #18
klikker med musen for at gå  ind en mappe f.eks.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 14:56 #19
det lyder som om du har et problem med opsætningen på din hardware...

har du, som tubber siger, kigget din hardware igennem og set at alt står som det skal?
Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 14:59 #20
primary graphics adapter står som pci i bios skal den laves om til agp som tubber foreslog
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 15:01 #21
kommer an på om dit grafikkort er AGP... hvis det er så ja...

desuden tjek om det kører AGPx1-2-4

om fastwrite er slået til/fra

kig på specs på dit grafikkort og sæt bios'en op efter det.
Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 15:06 #22
her er spec:

>> PalitDaytona GeForce4 Ti4200, TV-out or DVI optional

‧ Memory Supported: 64/128MB DDR
‧ Graphics Engine: 256-bit
‧ Memory Interface: 128-bit
‧ RAMDAC: 350 MHz
‧ Vertices Per Second: 113 Million
‧ Peak Fill Rate: 4 Billion AA sample/sec.
‧ Memory Bandwidth: 8.0 GB/sec.
‧ Bus Standard: AGP 2X/4X
‧ Max. Resolution: 2048x1536
‧ nfiniteFX™ ll Engine for full programmability

så det må være agp
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 15:08 #23
jeps
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 15:11 #24
anuseren:

GeForce4 Ti4200 PCI ???

Self er det AGP.....
Avatar billede guderup Nybegynder
02. november 2002 - 15:13 #25
hvor kan du se om fast write er slået til eller fra
og hvad skal den stå på
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 15:16 #26
tubber

der er nogen som vælger bare at svare på spørgsmålene...

og så er der sån nogen som mig som prøver at få spørgeren til at tænke lidt selv så han rent faktisk LÆRER noget, så han ikke behøver spørge igen i en anden situation...

slå fastwrites fra i bios... hvis du da kan finde den.