Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
01. november 2002 - 16:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Exchange Server 5.5 bag ISA.

Jeg har en Exchange Server 5.5 kørende bage en Proxy 2.0, dette køre fint.
Nu vil jeg gerne flytte denne over på en ISA Server.

Jeg har afinstalleret Proxy klienten på Exchange 5.5.
Installeret ISA klienten på Exchange 5.5.

Når jeg stopper IMC, indsætter IP adressen på ISA serveren i "Firewall Client Options" og starter IMC igen får jeg fejl:
Error 2140: An internal Windows NT error occurred.

Jeg har konfigureret "Secure Mail Server" på ISA (hvor jeg dog kun kan se den ene IP adresse på Exchange server, som har to netkort).

IMC starter ok når jeg bruger IP adresse på Proxy server i "Firewall Client Options".
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
02. november 2002 - 07:34 #2
Det
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
02. november 2002 - 07:36 #3
Undskyld, der fik jeg trykket for hurtigt; men bufferzone det var ikke MTA men IMC, og det var en version 5.5 og ikke en 4.0 (der findes ikke de indstillinger på den omtalte fane i 5.5), sorry!!
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
02. november 2002 - 07:51 #4
I Event Viewer skrives følgende to fejlmeddelelser:
EventID 4020: Unable to start the service because WinSock could not be initialized.
EventID 4007: The following error occurred while trying to bind the TCP/IP listener socket. (10048)
Avatar billede mr.d Nybegynder
19. november 2002 - 13:10 #6
Du må ALDRIG installere ISA klienten på en server, den skal kun være secure nat klient altså kun sættes op så den bruger ISA serveren som gateway.
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
15. januar 2003 - 07:10 #7
Jeg fandt aldrig en løsning på problemet; men nu køre Exchange serveren med et netkort i en DMZ, hvor posten modtages via en firewall, der videresender til Exchange serverens IP adresse.
Avatar billede nuna Nybegynder
11. april 2003 - 15:29 #8
Prøv lige at kigge på din event viewer, under application log er er en event id du kan gå ud fra og gå så på nettet og på www.eventid.net, der kan du læse mere om fejlkoden.
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
11. april 2003 - 16:22 #9
Som tidligere beskrevet kører Exchange serveren nu i DMZ, så problemet må vil siges om ikke løst så afsluttet; men mange tak for indlæggene!
Avatar billede nuna Nybegynder
11. april 2003 - 19:20 #10
Så må du hellere afslutte spørgsmålet
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
11. april 2003 - 23:02 #11
Det ville jeg også gøre, hvis jeg bare viste hvordan!!!
Avatar billede nuna Nybegynder
12. april 2003 - 03:43 #12
giv dig selv pointene, så lukker den :-)
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
12. april 2003 - 09:48 #13
Så prøver jeg det!