Avatar billede rpi Nybegynder
01. november 2002 - 13:49 Der er 4 kommentarer

Setup & Deployment

Hejsa

Når man opretter et installationsjob vha. Setup & deployment siger den at .net framework skal være installeret på den maskine hvor man kører installation jobbet, kan man undgå at køre dotnetfx.exe (framework)?

Hvis den ikke kan undværes hvordan indlægger jeg den så i mit installationjob? Jeg kan godt tilføje den i min installation som en alm .exe fil, men skal den indlægges specielt?

Med andre ord kan den indlægges i mit installations job, så jeg undgår først at skulle køre frameworket på den maskine som skal bruge min installation?

mvh
René
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. november 2002 - 14:15 #1
laver du programmer til med .NET, så SKAL frameworket være på maskinen der benytter dit program. Der er desværre ingen vej uden om.
Hvordan du får den smidt ind i din deployment-pakke aner jeg dog ikke.
Avatar billede rpi Nybegynder
01. november 2002 - 14:47 #2
Hej Odegaard

Hvordan giver jeg dig en del af pointene?
Avatar billede jper Nybegynder
04. november 2002 - 22:46 #3
MS har lavet et program som hedder Bootstrapper. Denne url: http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/830/msdncompositedoc.xml kan du finde et installations program som er lavet til formålet med source kode. Men den består af en setup.exe og en ini fil.

Du laver din normale msi fil og derefter kopierer du ini filen og setup.exe over i mappen med msi filen, sammen med dotnetfx.exe selvfølgelig. Derefter er det bare at indtaste navnet på msi filen i ini filen.
Avatar billede jper Nybegynder
04. november 2002 - 22:46 #4
Hov det var et svar