Avatar billede mrcape Nybegynder
01. november 2002 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

godt lydkort til musik over stereoanlæget

Jeg skal finde et godt lydkort til computeren. Jeg hører primært net-radio og vil gerne have lyden ud over mit gode stereoanlæg. Lydkortet må helst ikke koste mere end 500 kr. Har du et godt bud? begrund gerne dit bud!
Avatar billede alradk Nybegynder
01. november 2002 - 12:50 #1
Hvis du bare skal høre musik fra computeren over anlæget, så behøver du ikke det store, du kan købe et at de billige til 150 kr., som fungerer 100% ok! Hvis du skal bruge det til andet, fx lave din egen musik, så skal du op i en anden prisklasse, men til det formål du beskriver, er det nok med et billigt et, da du nok ikke vil kunne høre forskel alligevel...
Avatar billede mrcape Nybegynder
01. november 2002 - 12:56 #2
OG hvorfor kan jeg så ikke høre forskel? Er det fordi man typisk kun streamer med 32-64 kb/s, og at denne båndbredde er for lille til god lyd?
Avatar billede Chewie Novice
01. november 2002 - 12:57 #3
Jeg ville købe et billigt creative kort .... streamet lyd er aligevel totalt dårligt .... så du opnår ikke noget med et godt lydkort
Avatar billede Chewie Novice
01. november 2002 - 12:58 #4
OBS: kan du ikke lige lukke dette spm http://www.eksperten.dk/spm/278012
Avatar billede mrcape Nybegynder
01. november 2002 - 12:59 #5
Iøvrigt - det med at lave musik overlader jeg til andre. Jeg lytter bare...
Avatar billede Chewie Novice
01. november 2002 - 13:03 #6
et godt lydkort til dit formål http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587936

det er ikke fordi din båndbrede er for lille ... det er fordi de ikke levere bedre lyd
Avatar billede Chewie Novice
01. november 2002 - 14:33 #7
Svar :o)