Avatar billede dusktrab Nybegynder
01. november 2002 - 09:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IBM Netfinity 1000 server bipper ved opstart og ingen skærmbilled

Jeg har en IBM Netfinity 1000 server som uden nogen umiddelbar grund ikke vil starte op, men giver i stedet nogle bip. Jeg ved at man skal finde bundkorts producentens hjemmeside og derefter manualen til bundkortet, men problemet er at Netfinity 1000 serverens bundkort er KUN produceret til den maskine og jeg kan ærlig talt ikke finde noget om det på IBM's hjemmeside. Jeg har prøvet at skifte RAM blokke frem og tilbage uden held. Jeg har også tjekket jumper indstllingerne fra en eksisterende (og funktionerende) server magen til også uden held. Jeg har også pillet alt fra som fx: diske på nær lige det mest nødvendige. Nogen forslag?

Forresten, det er 1 bip, 3 bip og så 1 bip igen den giver, altså 5 bip i alt.
Avatar billede sekam Nybegynder
01. november 2002 - 09:52 #2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. november 2002 - 09:56 #3
http://inf33-www.informatik.unibw-muenchen.de/infothek/computer/tutorial/eprmhtml/epr3d/f15736.htm

1-3-1 1. DIMM
(1st 64K RAM test failed) 2. Microprocessor Board/Card

Din fejl er RAM relateret, ser det ud til.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. november 2002 - 09:56 #4
prøv at hiv ramkredsene ud, og isæt én ad gangen...
Avatar billede dusktrab Nybegynder
01. november 2002 - 09:57 #5
Nej...der kommer intet på skærmen og det eneste der viser tegn på liv er bibbene, som er 1 bip, 3 bip og så 1 bip altså 5 bip i alt!

Tak for linket, den henviser til RAM og motherboard, så mon ikke RAM'ene spiller ind, men jeg har prøvet mange forskellige:

32 MB 100 Mhz
256 MB 133 Mhz
128 MB 133 Mhz

allesammen SD ram!
Avatar billede dusktrab Nybegynder
01. november 2002 - 09:58 #6
Der er forresten hele tiden lys i harddisken, hvis det kan være til nogen hjælp
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. november 2002 - 09:59 #7
konstant lys i harddisk KUNNE tyde på et forkert vendt SCSI/IDE kabel...
Avatar billede sekam Nybegynder
01. november 2002 - 10:01 #8
Prøv at frakoble harddisken helt. Tag også kable ud af bundkortet.
Avatar billede dusktrab Nybegynder
01. november 2002 - 10:03 #9
Det tvivler jeg på Nanoq, det er nok mere de RAM der, men lige hvad der er med de RAM, aner jeg simpelthen ikke.

sekam > Okay, jeg prøver. Øv, så skal jeg også pille min SCSI controller fra :P

Jeg skal bruge den server faktisk, men i mellemtiden bliver jeg nødt til at bruge en midlertidig. Jeg har taget en gammel IBM blærbar som må klare tjansen inti videre ;o)
Avatar billede dusktrab Nybegynder
01. november 2002 - 10:04 #10
Hjælper IKKE at frakoble hverken IDE eller SCSI harddiske og controllere og heller ikke begge dele
Avatar billede kraka Nybegynder
01. november 2002 - 10:08 #11
Hvis du skal bruge den så ring på 7010 5150 så får du hurtig og kompetent service mod betaling.
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. november 2002 - 14:36 #12
hmmm, er du sikekr på at den kan køre med SD ram ?
De fleste servere skal have ECC ram
Min HP server, brokker sig gevaldigt, hvis den ikke har ECC ram
Avatar billede dusktrab Nybegynder
16. januar 2003 - 12:35 #13
Fik aldrig fikset det