Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:35 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar fryser.

Hej.

Jeg har lige købt en bærbar. Det er en Celleron 550 MHz, 64 mb ram, 5 gb.
Men efter den hart kørt ca ½ time fryser den, så starter jeg den op igen og så fryser den med det samme... jeg har prøvet at installere Win Nt 4.0, Win 98 se, Win 2k, og Win Me den fryser med alle de systemer...

Hvad kan der mon være galt, det er pisse surt at den heletiden fryser, når den er ik er mere end et par uger gammel...
Man må da kunne køre noget ved det, men hvad??

Mvh
Morten Terop
Avatar billede zhatten Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:42 #1
Ja hvis den ikke er mere end et par uger gammel kan du jo få den lavet på garantien.
så mit forslag er at du går ned med den og får dem til at se på den.

- Zhatten
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:47 #2
Det er garanteret CPU-koeleren som
er staaet af!

Tjeck den! Det er ofte problemet naar
systemet fryser.

Proevt evt. hvis den virker, at gaa ind i BIOS
og skru ned for hastigheder paa MHz, RAM m.m.
.. eller proev at bruge fail-save i BIOS. Saa er
alt skruet ned paa minimum...

Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 18:09 #3
Dit problem kan være din bærbare, denne må ikke altid forvæksles med en stationær computer.

Det kan være at de styresystemmer du har kastet på ikke understøtter batteriet. I mange bærbare findes et intelligent batteri, som skal behandles på den rigtige måde.

Det kan være at der er kommet en BIOS opdatering til den, tjek det.

Hvis fejlen har været der lige fra starten, så har du jo været dum over at acceptere fejlen, er det noget der er opstået undervejs, er det da kommet gradvis eller er det kommet fra den ene dag til den anden?
Avatar billede padde Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:33 #4
Jeg hælder også til varm CPU, - min bærbar bliver ofter glo-hed, og kører så af h. til (den har dog aldrig frosset)
Batteriet bliver også varmt, især når den lader, det gør det jo ikke bedre - Hvad du skal gøre: ???
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. oktober 2000 - 08:57 #5
format c:
Avatar billede powell Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:24 #6
Tjek din forhandler support, de må kunne give en naturligforklaring, eller ordne det på garantien, blot vær opmærmksom på at det ikke ligger et forkert styresystem, som laver skod i det hele.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:16 #7
Jeg har købt den brugt, og den er købt i udlandet, så jeg ved ik helt hvor jeg skal gå hen med den... men den bliver meget varm, når den fryser. lige nu køre jeg med WIN ME den fryser den tit, men da jeg kørte med win 2k, som fulgte med den frøs den lige så tit, og der var der alle driver, også til bat. så det er ik bat, men sikkert noget med cpuen.....

Avatar billede powell Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:23 #8
Tjek kølningen på computeren, måske når kølleren ikke ordentligt ned til cpu\'en, måske skal den lige havde et lag kølepasta.
Avatar billede lp-byg Nybegynder
08. oktober 2000 - 20:41 #9
Hej
Det lyder som om at du har nogen ram der ikke har det så godt,
det er tit ram der er bliver trætte der gør sådanne.prøv at tage dem ud og rens fatningen med et viskelæder.
hvis det er mere en et modul så prøv at sætte et i af gangen
Avatar billede tnh Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:56 #10
Hallo mand! En bærbar fryser ;)  ?
Cool, nå, håber du får det løst, men i stedet for at prøve alt muligt, som du måske ikke er helt sikker på, så synes jeg du skulle gå til forhandleren og få det fikset - Du har jo som sagt et års garanti!
Det er altså deres problem, ikke dit :)

-> tnh
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 08:20 #11
-> tnh, du har vist ikke lige læst de besvarelser der har været, vel?
Avatar billede tnh Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:11 #12
>Powell - Jo, det har jeg faktisk, men jeg har overset funstuff.dk\'s kommentar om at den er købt brugt... I hans spørgsmål står der jo ikke ret meget om at den er købt brugt, vel?

-> tnh
Avatar billede tnh Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:12 #13
Han skriver den ikke er mere end et par uger gammel...?
Avatar billede powell Nybegynder
12. oktober 2000 - 07:30 #14
tnh -> Det er rigtigt, den er ikke mere end et pat uger gammel, for den nye ejer, men det er OK
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:19 #15
Det er køleren der er problemer med..

den køler kun når den starter, og så holder den op med at køle...

Jeg har fået en til at se på den...

Men ellers tak for hjælpen alle sammen..

:o)