Avatar billede disher Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:16 Der er 6 kommentarer

Builder og *.bpl og *.dll

Efter jeg har compilet mit program og kopier den over på en anden Pc, bliver der spurgt efter disse filer:
vcl50.bpl
vcldb50.bpl
vclbde50.bpl
borlndmm.dll
cc3250mt.dll
Jeg har kopieret disse over på Pc'en og først da virker det.. næsten. Der kommer en fejl med noget database halløj (jeg bruger MySQL og ja, jeg har installeret MyODBC).
Men hvor i Builder 5 fortæller jeg den at de pågældene filer skal compiles med i programmet!?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:28 #1
prøv at gå ind i Projects  og så Options
og så vælg Directories/Conditionals

der er noget med include libaries

har ikke prøvet det før man man kan stille på en masse snask derinde.
:-)
Avatar billede mickni33 Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:33 #2
eller måske samme sted bare i Packages der kan du Add'e nogle filer og lade dem builde ved runtime
Avatar billede mickni33 Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:35 #3
eller du kan compile dit program uden disse bpl og dll
se Borrisholt's svar

http://www.eksperten.dk/spm/62129
Avatar billede disher Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:03 #4
"Build with runtime packages" er slået til og selvom jeg slår det fra, hjælper det ikke! Faktisk fylder mit program 53Kb hvis det er slået til og 700 et-eller-andet Kb hvis det er slået fra!?!
Avatar billede soepro Nybegynder
07. november 2002 - 14:08 #5
Hvis du vinger 'Build with runtime packages' af, så betyder det at den standard kode du har anvendt IKKE -IKKE- bliver lagt ind i dit eget program, men derimod hentes fra d.o. DLL'er, når det skal bruges. Det betyder mindre programmer, og er selvfølgelig først en rigtig fordel, hvis du har flere programmer i et større programkompleks, som alle anvender standard funktionerne. Hvis du vil sikre dig at dit program kan køre helt alene uden at du også skal distribuere d.o. DLL'er, skal du FJERNE fluebenet i 'Build with runtime packages'.

Derudover skal du under 'Linker' options fjerne krydset i 'Use dynamic RTL'. Så skulle dit program kunne køre helt solo.
Avatar billede disher Nybegynder
07. november 2002 - 19:15 #6
Ja, det fandt jeg ud af for et stykke tid siden, men da jeg har database komponenter i mit program, virker det stadig ikke, selvom jeg har installeret f.eks MyODBC og testet at der er forbindelse til databasen.