Avatar billede goofy75 Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

BackUp -Veritas

Jeg prøver at få min BackUpExec (V.8.6) til at lave en backup af begge mine servere -jeg kan godt vælge data over netværket, men den 'failer' åbenbart når den skal til at hente data derfra... Men skal jeg ikke have en Agent på den maskine, eller skal programmet også installeres på den anden server?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:31 #1
Du skal have en agent på hver maskine du vil tage bacup af. Selve Backup Exec skal kun ligge på den fysiske backupserver.

Desværre kan jeg ikke give dig bedre hjælp, da du jo ikke skriver noget om hvilken fejl den kommer med.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:04 #2
Hvis de to maskiner er i samme domain sætter du Backupexec servicerne til at køre under en bestemt bruger (start->settings->control panel->admin. tools->services)

Det kunne være administrator.

Hvis de ikke er i samme domain, kan du lave noget med trust osv. samme princip
Avatar billede goofy75 Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:20 #3
Tænkte det nok... Men jeg kan kun finde AGENTER til eks. WIN95, der er ingen til WIN2000 nede i AGENT biblioteket...

(maskinerne er i samme domæne...) men nu ligger BACKUPEXEC kun på den ene server (der hvor båndet sider sjovt nok ;)
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:30 #4
Du behøver ikke agenter, hvis de er i samme domain, bare gør som jeg skrev.

opret en bruger som har rettigheder til begge maskiner og som ikke skal skifte password

sæt backupexec servicerne til at køre i denne brugers context, så virker det
Avatar billede goofy75 Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:07 #5
ehhh ja, nu har administrator jo rettigheder til alt, det er den bruger som er logget ind...
Så altså:

Properties og Log on, log on as og så administrator... og det skal bare gøres på den server backup kører på?

Den står jo default på Log on as: Local System Account ...men ahhhh nåja, den skal logge på domænets admin ikke?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:11 #6
ehhh jeg ser nu at den allerede STÅR på den måde... Nå så det kan altså ikke være det... en fejl er:

Unable to initialize Remote Agent for Windows NT/2000 - performing standard backup
WARNING: Media servers cannot completely protect remote
Windows 2000 servers or workstations unless the Backup
Exec Remote Agent for Windows NT/2000 is installed
and running on each remote Windows 2000 server or
workstation to be protected. Data loss can occur if the
Remote Agent for Windows NT/2000 is not running
while backing up remote Windows 2000 computers.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
01. november 2002 - 09:40 #7
Hvis der er tale om alm. fil backup, har det ingen betydning, det er kun hvis du har brug for at tage backup af åbne filer eller databaser mv.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
01. november 2002 - 10:54 #8
;) ...SQL serveren ligger på den anden maskine ...så hvordan gøres det?
Avatar billede drzulu Nybegynder
01. november 2002 - 13:57 #9
Du SKAL have remote agenter på alle de maskiner du skal tage backup af, hvis der er taler om win2000 maskiner.

Har du det?

Hvis du ikke ved hvordan så sig til
Avatar billede goofy75 Nybegynder
01. november 2002 - 16:54 #10
"til" jeg ved ikke hvordan ;) ...kan kun finde agenter til win95 og andet skrammel jeg ikke kan bruge...
Avatar billede goofy75 Nybegynder
04. november 2002 - 10:10 #11
...håber ikke 0 har glemt mig her i weekenden... :D
Avatar billede drzulu Nybegynder
04. november 2002 - 14:04 #12
Dine remote agenter skal være til win 2000 og være samme version som selve backup exec serveren og i dit tilfælde er det version 8.6.

Hvis du ikke har købt remote agenterne, ja så har du dem jo ikke!
Remote agenterne installeres fra backup serveren, hvor du under installationen skal indtaste licensnumrene til remote produktet.

Som claus siger så kan du godt tage backup af alm filer uden remote agenterne, men til SQL og ORacle Databaser, så skal du købe seperate Agenter. Der er forskel på disse database agenter og remote agenterne.
Remote agenter kan installeres på alle maskiner der skal tages backup af, hvor database agenterne kun skal på SQL eller Oracle DB´er.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
04. november 2002 - 15:02 #13
så fik vi det på det rene, jeg må lige have købt nogle hemmelige Agenter så :D