Avatar billede doc404 Novice
31. oktober 2002 - 12:17 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Gode råd omkring TV kort

Jeg vil anskaffe et TV kort, så fruen kan få lov til at se alle de reality shows hun ønsker på tv'et (nej - ingen råd om, at anskaffe en ny kone i stedet)...

Skal primært kunne vise TV med en fornuftig kvalitet (signal er kabel tv) og hvis det kan timeshifte og optage i en rimelig kvalitet er det et plus

pc'en er 700Mhz/256MB pt. med Win98, men på vej til XP

Nogen erfaringer? Råd, "Hold dig fra xyz?"
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:22 #1
skal du bruge et tv-kort til din computer så du kan se fjernsyn på dit TV...???????
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 12:58 #2
Man går ikke galt med et Pinnaclekort...

Såååå et Studio PCTV Pro er et godt bud.....
Info om kortet :
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=103&Langue_ID=2

Kan købes:
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=PCTVPRO

Hvis det er for dyrt så et TerraTEC Cinergy400 TV
Det koster omkring en 500 kr. seddel......

Om du kan se det på dit TV er op til dit grafikkort, det skal have TV-OUT.......

/Tubber
Avatar billede doc404 Novice
31. oktober 2002 - 12:59 #3
RTFQ....
Avatar billede doc404 Novice
31. oktober 2002 - 13:00 #4
sidste kommentar var til anuseren ;-)
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:02 #5
doc404

det har jeg skam!

du skal bruge et TV-kort så du kan se TV-Programmer på dit TV...

og det fatter jeg ikke...

tag dit kabel-tv stik og sæt i fjernsynet... SÅDAN
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:03 #6
Ellers er der et grafikkort som dette......
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577935

Det kan det hele.....

:O)
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:05 #7
anuseren: Det kan der være noget om, men gør han det kan han ikke optage programmer.
Nogle kanaler er scramblede, så måske man kan se det fordi han kan unscramble det i puteren.....

Der kan være andre ting i det ?

Det er vel egenligt op til ham hvad han vil med det, men med spg tror jeg han vil have et svar og ikke dårlige kommentarer (jvf. Ingen forslag om at skifte konen).

Så har du ikke noget fornuftigt at sige bør du tie......

/Tubber
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:08 #8
men hvis jeg ikke forstår spørgsmålet...

så er det LIDT svært at svare!
Avatar billede doc404 Novice
31. oktober 2002 - 13:09 #9
anuseren... lad os nu ikke lave ordkløveri. Men lad mig da skære en simpel sætning ud i pap. Da TV'et er opdtaget af div. shows, ønsker jeg et TV kort til pc'en (hvad skulle man ellers bruge et TV kort til????)
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:09 #10
Efter min mening vil du dog være bedst kørende med det pinnaclekort og så dette grafikkort....

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767906

/Tubber
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:10 #11
doc404

så må du lære at udtrykke dit rigtigt...

for det du siger ER nemlig at du skal bruge et tv-kort til computeren så din dame kan se fjernsyn i stuen... *G*
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:13 #12
Sådan kan det også siges....

Jeg bruger mit tvkort til txttv......
Min remote til mit fjernsyn er nemlig dødt, hvis man skal se film så tager jeg lyden ud til anlæget via min puter....

Der er mange brugsmuligheder.....
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:14 #13
vil dog lige sige jeg var en tand for nærrig da jeg købte mit kort, jeg købte et Pinnacle Studio PCTV Rave (det billigste i serien) skulle have ofret på Pro :O(
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:15 #14
Pinacle studio pro er et udmærket kort og der er drivere til XP på deres homepage. Der er også radio og Stereolyd. Man får også her en video ind indgang så man kan få film ind i puteren. Optager i en rimelig kvalitet som er afhængig af maskinens performance. Med en god computer når man op i DVD kvalitet. Normalt er billedet betydeligt bedre end et TV da opløsningen er 768 x 1024. jeg bruger det bl. a. til min projektor.
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:17 #15
kraka

lige for at være prins-på-tværs...

nice man kan optage sine video film ind på computeren i dvd-kvali...

;o)
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:23 #16
Kraka ikke for at sige noget men foreslog det kort længere oppe....siger bare jeg skulle have købt pro i stedet for rave....
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:32 #17
Anusseren Du er på tværs, det kan jo aldrig blive bedre end det du optager fra din Prins på tværs. Der er jo en del der har et digitalt videokamera og dette er en udmærket måde at få evt. optagelser ind på PC'en IK'
Prøv kun at svare på de spørgsmål du kan hjælpe med.
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:33 #18
>>tubber  Ja det er også rigtigt, men det var nu også mest for at sige at det efter min mening er det bedste kort. Jeg har prøvet en del (også Rave) og dette (pinnacle pro)har det bedste billede og lyd.
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:37 #19
kraka

med de indgange som der er på PRO kortet... så kan jeg ikke se man kan overføre noget digitalt...

at overføre noget digitalt er hvis man har et video/digital-kamera som kan overføre billede+lyd til f.eks din computer via en firewire/usb port eller lignende.

derfor vil det aldrig komme op på dvd kvali.

jeg ved skam noget om emnet. men kan bare ikke li' at folk siger ting som ikke passer.

:o)
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:50 #20
Det kommer da meget tæt på hvis man bruger den der S-VHS indgang men dog også kun tæt....

Skal du have digital indgang skal du have fat i DV kort...men kan de fåes med tuner ?
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:50 #21
Jeg har da heller ikke skrevet at man får det overført digitalt vel. Det er pinnacle selv der skriver DVD kvalitet. Nogle siger jo også at en MP3 i 128 bit er CD kvalitet.
Men hvad er det nu lige du har hjulpet DOC404 med ???
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:58 #22
Min kommentar var til Anuseren 11 år.
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 13:59 #23
oplyste også bare om der var mere end antennestik
Avatar billede ricky Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:01 #24
er det ikke noget med at der har været mia. af problemer med driverne til Pinnacle Studio PCTV kortene ???
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:02 #25
>anusereren Når vi nu lige har en der ved noget om emnet hvad er DVD kvalitet så ? opløsning, bitrate og andre specifikationer ?  Så kan vi prøve at se hvad Pinnachle siger. De har en DVD longplay og en DVD option i Deres videocapture.
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 14:12 #26
http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=2&product_id=103&product_name=PCTVpro&page_id=343

Der står noget her, men jeg vil ikke gå ud fra det, mit board er ikke listet på den liste til Rave kortet men det virker upåklageligt....

Det er vel bar med at have den sidste nye driver....
Avatar billede ricky Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:17 #27
Ifølge denne:
http://www.vcdhelp.com/capturecards.php?CaptureCardRead=Pinnacle%20Studio%20PCTV%20Pro&Search=Search

har folk vist lidt flere problemer end hvad sjovt er...

BTW er der nogle der rent faktisk har erfaringer med at smide billede op på et TV via grafikkort TV-Out (af hensyn til Timeshift.) ?
Er kvaliteten ok ?
Avatar billede ricky Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:19 #28
tubber>> det er da ikke specielt betryggende at man lige pludselig skal tage hensyn til om man har det rigtige motherboard - uanfægtet om det så virker på nogle andre eller ej :(
Avatar billede doc404 Novice
31. oktober 2002 - 14:25 #29
har selv læst omkring problemer med pinnacle kort, men problemerne er vist løst med nye drivere..
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:33 #30
kraka

tsk tsk tsk
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 14:40 #31
Der er ikke timeshift på mit, men billedekval er fin nok, også på tv via gfxkortet....

øhm det med mb er nok mere folk der gør det forkert, som sagt det burde jo ikke virke men det funker fint....
Avatar billede ricky Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:44 #32
tubber>> er kvali også iorden hvis du sender billedet direkte over på TV - altså uden at gemme først ?
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 14:49 #33
jeps kører realtime, det hakker lidt hvis min cpu laver for meget...

Kvalli er bare lidt dårlig på min monitor hvis jeg kører full screen....

men det er fordi jeg kører 1280*1024 og det er jo ca. det dobbelt af tv opløsning.....
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 14:51 #34
Det skal lige siges, det skulle ikke volde de store problemer med det timeshift.....

For ser jeg noget i NTSC konvetere mit grafik kort det til Pal-B eller Pal-G kan ikke huske hvad jeg har sat den til.....
Mit gfx er et : Vegas GeForce2 64MB ram MX-400
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 14:52 #35
Det asus kort jeg linkede til kender jeg ikke til men kunne forstille mig det kan smide TV-Tuner signalet direkte i TV-Out.....

Men under alle omstændigheder er det et godt alternativ til pinnacle....
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 15:01 #36
ricky: Sad lige og kiggede dit link igennem....der er vidst delte meninger om det kort :O)
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:04 #37
jeg har været skribent på www.hardware-test.dk

og har bla haft en pinnacle kort til test. jeg er absolut ikke imponeret. men test af kortet kan læses på www.hardware-test.dk
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 15:05 #38
Man kan jo også bare købe Matrox's tvkort (hvis man har 12k that is hehe)..
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 15:06 #39
hvor er det lige der inde ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:07 #40
oh... den er ikke kommet på endnu...

sorrys...
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 15:16 #41
kan man altid sige......
Avatar billede puppetmaster_dk Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:33 #42
Jeg har købt et ATI ALL IN WONDER RADEON  med TV/IN TV/OUT for 700kr.
med det kan jeg timeshifte, sætte computeren til at optage på bestemte tidspunkter osv, det virker perfekt, hvis man har en computer der er hurtig nok kan du optage i Divx, eller DVD kvali, super grafik kort, kan varmt anbefale det
Avatar billede tubber Juniormester
31. oktober 2002 - 18:54 #43
TV-In er ikke det samme som en TV-Tuner.....

Der er en indgang til f.eks. videocam eller noget....

TV-Tuner finder alle kanaler.....
Avatar billede puppetmaster_dk Nybegynder
01. november 2002 - 08:30 #44
ATI ALL IN WONDER er med indbygget stereo tv-tuner samt et AGP grafikkort med 32 MB DDR ram, bare lige for at slå det fast ;-).
Det kommer også med div kabler sådan at man har en lille box siddende foran eller på siden af sin computer med S-video og composite ind
Avatar billede doc404 Novice
01. november 2002 - 08:58 #45
ATI'en lyder fornuftigt - PC'en kunne under alle omstændigheder trænge til et bedre grafikkort. Kan det optage i en fornuftig kvalitet?
Avatar billede doc404 Novice
01. november 2002 - 09:09 #46
Har nogen kendskab til en forretning i storkøbenhavn, der ligger inden med ATI'en?

Takker foreløbig for hints'ne, men lader spørgsmålet stå åben lidt endnu
Avatar billede puppetmaster_dk Nybegynder
01. november 2002 - 09:37 #47
Som jeg sagde tidligere, hvis man har en hurtig cpu eller megen plads, jeg har selv en duron 750 og den kan ikke klare at gemme i divX, hvis jeg vil gemme i dvd kvali (720 * 576) må jeg vælge at den kun skal gemme I-Frames, dette gør at billed kvaliteten er helt fin med det fylder af H.... til, men en film på en dvd fylder jo også omk. 4 Gb såhh... Men som sagt der er en masse muligheder for at tune opløsningen/indstilningerne så man må prøve sig frem.
Med hensyn til butikker så købte jeg mit i multimediaworld på falkoner alle.

Held og lykke med det hvis du bestemmer dig til at købe det.