Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en cirkel?

På hvid baggrund vil jeg gerne lave en rød cirkel - altså lissom et hjul, med en vis tykkelse.
Jeg går ud fra, at jeg skal bruge cirklen i M - men hvordan?
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:25 #1
du laver cirklen med m  når den er lavet gå op i  edit og vælg stroke  indtast en værdi der og tryk ok    vupti
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:27 #2
hvad hedder det på dansk?
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:27 #3
Højreklik og vælg "stroke", vælg bredde i pixels, farven bliver den som er øverst i paletten. Cirklen bliver koncentrisk hvis du holder "shift" nede mens du trækker cirklen. Du skal selfølgelig have markeringen før du kan lave "stroke"
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:28 #4
ved jeg ikke  men det er nummer to i menuen i toppen  altså den efter fil
Så går du 12 ned    den er efter fill  som sikkert er fyld på dansk
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:30 #5
Ja, så udfylden den HELE cirklen - men det er jo ikke det, jeg er ude efter
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:31 #6
du skal ikke tage den der hedder  fyld  du skal tage den der er nedenunder den  den hedder stroke på engelsk  ved ikke hvad den hedder på dansk
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:31 #7
Den skal være lissom en ring
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:33 #8
der var den
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:34 #9
hmm bliver den også  hvis du bruger stroke  gør nu som jeg siger :)  regner bestemt ikke med at de har lavet knapperne om i den danske version  tælle 2 hen  tryk  tælle 12 ned og tryk
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:34 #10
okay  takker for point  få dig den engelske ;)
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:48 #11
ja, har fortrudt mange gange at jeg købte den danske
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:49 #12
tja specielt når den er et par tusinde dyre og man ikke kan finde hjælp på nettet til den ;)
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:50 #13
den er vel ikke dyrere, hvis man køber gruppelicens?
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:55 #14
ved jeg ikke med gruppelicens  det må du vide hvis du har købt den
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2002 - 01:57 #15
jeg mener det var samme pris

men uanset, så er det sgu alle pengene værd. Det og Pagemaker er guds gave til menneskene - vidunderlige programmer